شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین همزمان با ورود بازرسان بین‌المللی

در شرایطی که بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درخصوص سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی به شرق اوکراین سفر کرده‌اند درگیری‌های شدید بین ارتش و استقلال‌طلبان اوکراینی بار دیگر از دیروز دوشنبه از سرگرفته شده است.
به گزارش تسنیم،‌ یکی از فرماندهان استقلال‌طلبان شرق اوکراین تأکید کرد: نیروهای ارتش اوکراین سعی کردند دیروز با درهم شکستن مقاومت نیروهای استقلال‌طلب وارد دونتسک شوند و درگیری‌های شدیدی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن دونتسک آغاز شده است.
براساس این گزارش وی تصریح کرد: حداقل 4 فروند تانک ارتش اوکراین دیروز سعی کردند وارد منطقه دونتسک در شرق اوکراین شوند. سخنگوی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد: عملیات ارتش علیه استقلال‌طلبان همچنان ادامه دارد ولی وی حاضر به اظهارنظر درخصوص ورود نیروهای دولتی به منطقه دونتسک نشده است. سخنگوی ارتش اوکراین گفت: مرحله فعال عملیات ضدتروریستی در شرق اوکراین ادامه دارد. تحولات اوکراین در شرایطی است که بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درخصوص علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با 298 سرنشین وارد اوکراین شده‌اند. 3 مقام هلندی نیز که برای شناسایی هویت مسافران این پرواز وارد دونتسک شده‌اند قرار است از ایستگاه راه‌آهن این منطقه جایی که حدود 200 جسد قربانیان این حادثه در واگن‌های قطار نگهداری می‌شود بازدید کنند. تیم‌های امداد و نجات تاکنون 251 جسد مربوط به سرنشینان این هواپیما را پیدا و به واگن‌های قطار منتقل کرده‌اند. سقوط این هواپیما موجب تشدید بحران اوکراین شده است. آمریکا و قدرت‌های غربی روسیه و استقلال‌طلبان شرق اوکراین را عامل اصلی این فاجعه اعلام کرده‌اند ولی روسیه به شدت دست داشتن در این حادثه را رد کرده و ارتش اوکراین را مسئول اصلی این فاجعه دانسته است. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته بار دیگر روسیه را به دست داشتن در سقوط این هواپیما متهم کرد و گفت: مسکو باید مسئولیت اقدامات استقلال‌طلبان شرق اوکراین را برعهده بگیرد. شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد امروز دوشنبه درخصوص قطعنامه مربوط به محکومیت سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین و مجازات عاملان اصلی این حادثه رأی‌گیری کند.


تعداد بازدید :  195