شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی: خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف نمی‌شود
ایسنا| معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد تأمین اجتماعی مبنی بر حذف خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.
محمد حسن‌زدا، در واکنش به اخباری مبنی بر انتشار اظهاراتی ازسوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران پیرامون حذف خبرنگاران از فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور، اظهار کرد: چنین موضوعی صحت ندارد. او افزود: اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای خبرنگاران به روال سابق انجام می‌شود.

شرایط انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور
ایسنا| معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان ضمن تشریح شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل اظهار کرد:  به دلیل ظرفیت مازاد در مقطع کارشناسی شرایط انتقال در این مقطع آسان‌تر است.
دکتر ابوالحسن ریاضی در مورد شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور توضیح داد: دانشگاهی که دانشجویان ایرانی در آن تحصیل می‌کنند باید براساس اعتبارسنجی در سایت سازمان امور دانشجویان، دارای اعتبار علمی باشند. همچنین دانشجویان حتماً باید دانشجوی حضوری بوده و دانشجویان نیمه‌حضوری و غیرحضوری منتقل نمی‌شوند.
او با تأکید بر این‌که پیشرفت تحصیلی جزو شروط اصلی ثبت‌نام است، گفت: صرف ثبت‌نام و گذراندن تعدادی واحد در دانشگاه‌های خارج کفایت نمی‌کند؛ بلکه مدت حضور و پیشرفت تحصیلی فرد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان این‌که به دلیل ظرفیت مازاد در مقطع کارشناسی شرایط انتقال سهل‌تر است، اظهار کرد: شرایط انتقال در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل رقابتی که اکنون در این مقاطع در دانشگاه‌های کشور و بین دانشجویان وجود دارد سخت‌تر است.
دکتر ریاضی در ادامه با اشاره به آیین‌نامه موجود برای نقل‌وانتقال دانشجویان گفت:  طبق آیین‌نامه و با توجه به رقابتی که در داخل کشور وجود دارد هم‌سطح بودن دانشگاه خارج و دانشگاه داخل جزو شروط است. درواقع 13 دانشگاه برتر کشور فقط از دانشگاه‌هایی دانشجو پذیرش می‌کنند که در رنکینگ سازمان امور دانشجویان دارای رتبه ممتاز باشند.
او با بیان این‌که دانشگاه‌های داخل به سه گروه «الف»، «ب» و «ج» تقسیم می‌شوند، افزود:  انطباق رنكینگ دانشگاه‌های خارج با این تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد و چنانچه دانشگاه‌های خارج اعتبار نداشته باشند، انتقال دانشجو صورت نمی‌گیرد.

مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک تا 9 بهمن تمدید شد
مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک از تمدید دوباره مهلت ثبت‌نام آرم طرح ترافیک 95 خبر داد.
مصطفی قنبرنژاد با اشاره به این‌که تا نهم بهمن‌ماه ثبت‌نام تمدید شده است، تصریح کرد: این مهلت آخرین زمان ثبت‌نام طرح ترافیک است. او ادامه داد: دوهفته پس از این تاریخ اسامی واجدین شرایط دریافت آرم اعلام می‌شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرنوشت، به گفته قنبرنژاد مهلت تحویل مدارک خودروهای واجد شرایط به دفاتر خدمات الکترونیک شهر پس از اعلام واجدین شرایط روی سایت tehran.ir  متعاقبا اعلام می‌شود.

 


تعداد بازدید :  241