شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
سوژه قلدر تلگرام، تحت تعقیب پلیس مازندران قرار گرفت
اتهام محاربه برای «شاه مازندران»

شهروند|  فیلم وحشتناکی است. فیلم کوتاه چنددقیقه‌ای که این روزها دست‌به‌دست در تماشاخانه‌ای به نام شبکه‌های اجتماعی خصوصا تلگرام می‌چرخد. تماشای آن برای چند دقیقه هم که شده وحشت و ترس را در دل آدم ایجاد می‌کند. ترسی ناشی از احساس ناامنی و خطر؛ فیلم ویدیویی یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل که در آن، این مرد خطرناک ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار ایجاد رعب و وحشت می‌کند.
قدرت‌نمایی‌های ترسناک
مرد قوی‌هیکل با خالکوبی‌های عجیب و غریب روی تمام بدنش، درحالی‌که برهنه است، با قمه‌ای بزرگ، در یک خانه کارهای خطرناکی می‌کند. در یک دستش اسلحه شکاری و در دست دیگرش یک قمه گرفته و با فریادهای وحشت‌آوری، پسر جوانی را که مشخص است او هم جزو اوباش منطقه است، تهدید می‌کند. تهدیدهای ترسناک که لرزه به اندام کسانی که این فیلم را می‌بینند، می‌اندازد. تمام وجودت پر از وحشت می‌شود. مرد قوی‌هیکل مرتب ضربات سنگینی را با قمه به سر و صورت پسر ناشناس می‌زند و با لهجه مازندرانی، حرف‌های رکیکی می‌زند. گویا دارد اعتراف می‌گیرد. با هر جواب گروگانش، ضربه محکم‌تری به او می‌زند. کمی آن‌طرف‌تر مرد دیگری دارد فیلم می‌گیرد. او هم دست‌کمی از مرد قوی‌هیکل ندارد. هم فیلم می‌گیرد و هم ناسزا می‌گوید. با همان لهجه مازندرانی‌اش به قلدری‌های مرد قوی‌هیکل کمک می‌کند و مانع حرکت کردن قربانی این گروگانگیری می‌شود. هربار که پسر جوان از شدت کتک خوردن از روی صندلی‌اش بلند می‌شود، این فیلمبردار است که با فریادهای ترسناکش او را مجبور می‌کند از جایش تکان نخورد. صداهایی هم از پشت صحنه می‌آید که نشان می‌دهد چند نفر دیگر هم درحال تماشای قلدربازی‌های این مرد خطرناک مازندرانی هستند.
احساس ناامنی
هدف اصلا مشخص نیست. فقط مشخص است که این مرد می‌خواهد با انتشار این فیلم قلدری‌هایش را به نمایش بگذارد تا بفهماند که حرف حرف اوست. هرکس این فیلم را ببیند امکان ندارد که از ترس و وحشت به لرزه نیفتد. خصوصا مردم مازندران که می‌دانند این مرد که خودش را شاه مازندران معرفی می‌کند، در همان شهر و استان خودشان آزادانه زندگی می‌کند.
تعقیب قضائی
اما با خبرهایی که بعد از انتشار این فیلم رسید، به نظر می‌رسد که شاه مازندران روزهای پایانی قدرت‌نمایی‌هایش را سپری می‌کند و قرار است به‌زودی دست و پا بسته در مقابل قانون سر خم کند؛ چرا که پس از انتشار این فیلم صبح دیروز دادستان بابل از تعقیب قضائی این شاه منطقه خبر داد. علی مرادی در این‌باره گفت: «این فیلم ویدیویی مربوط به یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل به نام «محمود طالبی» است که در آن، وی ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وح شت اقدام می‌کند. این مرد به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است؛ چرا که او با این کارش باعث ایجاد رعب و وحشت و موجب ناامنی مردم در منطقه شده است. بنابراین دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌‌ با وی را در دستور کار دارد.»
دادستان بابل در ادامه صحبت‌هایش گفت: «این مرد خطرناک با ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار با زدن قمه به وی اقدام به قدرت‌نمایی کرده است و با انتشار فیلم آن موجبات ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه را فراهم کرده است.»
وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضائی با مخلان نظم و امنیت در جامعه گفت: «پس از انتشار این کلیپ، دادستانی بلافاصله وارد عمل و دستور جلب و ورود به مخفیگاه این فرد صادر شد. درحال حاضر این فرد متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. این درحالی است که دیروز یک نفر مظنون در این رابطه دستگیر شده است اما چون تحقیقات قضائی کامل نشده بود این فرد بلاقید آزاد شد. از سوی دیگر دادستانی شاکی را احضار کرده است که چون وی خود نیز از اوباش مناطق دیگر بود به دادستانی مراجعه نکرد اما باز هم دوباره دستور احضار وی صادر شد.»
وی همچنین گفت: «محمود طالبی از اراذلی است که یک ماه پیش از زندان آزاد شده بود و پیش از این در زندان سیستان و بلوچستان به صورت تبعیدی بوده است و 6‌سال حکم برایش صادر شده بود که با رضایت شاکی خصوصی از زندان آزاد شد. درحال حاضر نیز متهم به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض تحت تعقیب قضائی قرار دارد. همچنین هماهنگی‌های لازم بین فرماندهی شهرستان بابل و فرماندهی انتظامی استان مازندران انجام شده است که برای دستگیری وی از تمام نیروهای انتظامی و نظامی استان استفاده شود.»
مرادی در پایان از مردم خواست که درصورت شناسایی متهم به نیروی انتظامی شهرستان بابل مراجعه کنند.
بازی‌های تلگرامی
این نخستین‌بار نیست که انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی جنجال به راه می‌اندازد. این روزها شبکه‌های اجتماعی به تماشاخانه‌ای تبدیل شده که کاربران آن، هربار فیلم‌ها و عکس‌های مختلفی را می‌بینند. ویدیوها و عکس‌هایی که عادی نیست و هرکدام از آنها جنجال‌های بزرگی به راه انداخته است. از فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی افراد گرفته تا خودنمایی‌های بعضی از افرادی که می‌خواهند دیده شوند. آن‌قدر زیاد شده که این روزها را می‌توان روزها و ماه‌های پرکاری برای ماموران پلیس فتا خواند. هر از گاهی کلیپ  یا عکسی منتشر می‌شود که عامل انتشار آن تحت تعقیب پلیس سایبری قرار می‌گیرد. یک‌سری می‌خواهند خودنمایی کنند، یک‌سری دیگر قصد انتقام دارند و یک‌سری هم به‌خاطر معروفیت و محبوبیتشان سوژه این شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. عاقبت همه اینها مشخص است و بارها شاهد بوده‌ایم که سوژه‌ها از کار خود پشیمان شده و با گرفتاری در دام قانون اظهار ندامت کرده‌اند. اما گویا قبح قضیه از بین رفته و همه اینها چیزی از استفاده نادرست بعضی‌ها، از شبکه‌های اجتماعی کم نکرده است.


تعداد بازدید :  3907