شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ایران شانزدهمین کشورگرفتار بیکاری
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده وضع اشتغال ایران طی 2‌سال آینده رو به بدتر شدن برود و در‌ سال 2015 نرخ بیکاری ایران به 65/14درصد برسد.
این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در‌ سال 2013 را 93/12درصد اعلام کرده و این رقم را برای‌ سال‌جاری میلادی 01/14درصد پیش‌بینی کرده است.
بوسنی، آفریقای جنوبی، صربستان، قبرس، ارمنستان، کرواسی، تونس، پرتغال، ولز، باربادوس، باهاماس و جامائیکا قبل از ایران و به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا پانزدهم قرار گرفته‌اند.

 رشد درآمد خانوارآمریکایی به 46700 دلار
 براساس گزارش فدرال رزرو، 10‌درصد خانواده‌های مرفه آمریکایی میانه درآمدشان در 3‌سال گذشته رشد کرده است اما بقیه گروه‌ها شاهد کاهش درآمدشان بودند به این ترتیب شکاف بین ثروتمند و فقیر بیشتر شده است. براساس این گزارش متوسط درآمد خانواده‌ها در 2013 حدود 46700دلار در ‌سال بوده که نسبت به 2010میلادی 5‌درصد کاسته
شده است.

دوره رفاه در سوئد به ‌سر رسید؟
 برای بسیاری از خانواده‌های مرفه سوئدی، سال‌های کاهش مالیات و اصلاحاتی که به سفرها و خودروهای لوکس برای آنان منجر شده بود، در حال اتمام است.  
انتخابات 14سپتامبر احتمالا سبب برکناری دولت راست‌گرای این کشور خواهد شد زیرا بسیاری از رأی‌دهندگان مخالف کاهش رفاه، نرخ بالای بیکاری، نتایج ضعیف آموزش‌وپرورش و کاهش خدمات درمانی هستند.


تعداد بازدید :  169