شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
عدد خبر

7 پیشنهاد معدنی به دولت برای خروج از رکود

مهدی کرباسیان رئیس هیأت عامل ایمیدرو از ارایه ۷پیشنهاد این سازمان به کمیسیون اقتصادی دولت در جهت رونق بخش معدن و فعال شدن ظرفیت‌های موجود در این بخش خبر داد. وی گفت: به دنبال دستور رئیس‌جمهوری برای بررسی توانمندی بخش معدن برای خروج از رکود،‌ ایمیدرو 7 پیشنهاد در قالب راهکارهای این بخش برای ایجاد رونق اقتصادی ارایه کرد. 

120 میلیاردتومان روزانه برای یارانه‌ها واریز می‌کنیم

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت:  وزارت نفت روزانه ۱۲۰‌میلیارد تومان برای یارانه به خزانه پول واریز می‌کند. وی افزود: در راستای خروج از رکود که بیکاری معلول آن است کشور با تمام سعی خود درحال رفع مشکلات سیاسی است. با افتتاح کارخانه پتروشیمی در منطقه سرخس چهره این منطقه دگرگون شده است.

3/2 درصد رشد برای اقتصاد ایران در‌سال ۲۰۱۴ 

موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران در‌سال جاری را افزایش داد و اعلام کرد: اقتصاد ایران پس از دو‌سال رکود، رشد 2/3‌درصدی و تورم ۲۵‌درصدی را در این‌سال تجربه می‌کند.  این موسسه که در گزارش 3 ماه پیش خود پیش‌بینی کرده بود اقتصاد ایران طی امسال رشد  8/2درصدی را تجربه کند. 

100 درصد افزایش صادرات کالاهای مهندسی هند به ایران

در شرایطی که اعلام می‌شود صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران باید رشد کند، شورای تقویت صادرات کالاهای مهندسی هند اعلام کرد، محموله‌های ارسالی هند به ایران از آوریل تا جولای امسال نسبت به‌سال گذشته بیش از 100‌درصد افزایش یافته و ارزش این محموله‌ها از 52‌میلیون دلار در جولای ‌سال گذشته به 177‌میلیون دلار در جولای امسال افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  161