شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
خبر

وزیر اطلاعات: عده‌ای بدون علت به سمت دولت توپ بسته‌اند
وزیر اطلاعات که در راستای سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، از شنبه گذشته به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در دیدار با مردم در مسجدجامع شهر دولت‌آباد واقع در جنوب استان خراسان رضوی از نخستین رسالت‌های دولت تدبیر و امید را تحکیم و تعمیق وحدت در کشور عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در این دیدار گفته است: دولت جدید به جای فخرفروشی به مردم خدمتگزار بوده و در جهت آسایش و آرامش مردم ایران قدم برداشته تا بتوانند چرخ صنعت را به حرکت درآورند.  
وزیر اطلاعات با اشاره به تنش‌های سیاسی در برخی دولت‌های گذشته اظهار داشت:  نخستین کاری که دولت تدبیر و امید در دستور کار خود قرار داد پایان دادن به این تنش‌ها بود.  سیاست دولت بر این است که باید مردم در سراسر کشور امکان کار و فعالیت داشته باشند و در آسایش به‌سر ببرند.  
وی افزود:  این دولت با کسی مشکلی ندارد اما عده‌ای بدون علت به سمت این دولت توپ بسته‌اند.  تا کی باید به جای حمایت از یکدیگر بر سر هم بکوبیم؟
وزیر اطلاعات گفت:  بدون این‌که قصد نقد یا تخریب شخصی را داشته باشم باید بگویم که در 16‌سال گذشته، عده‌ای به حاشیه رفتند و عده‌ای در رأس امور قرار گرفتند و عده‌ای نیز با هم درگیر شدند که این درگیری‌ها چیزی جز ضرر برای مردم به همراه نداشته است.
حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد:  این انقلاب و این مملکت متعلق به عده‌ای خاص نیست که بقیه باید مستأجری کنند.
وی افزود:  سیاست دولت بر این است که باید مردم در سراسر کشور امکان کار و فعالیت داشته و در آسایش به‌سر ببرند. وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که رئیس‌جمهوری دولت جدید را در شرایط نامطلوب اقتصادی تحویل گرفت، گفت:  این دولت به‌رغم مشکلات اقتصادی فراوان توانست 27‌درصد بودجه عمرانی را پرداخت کند تا کارگاه‌ها فعال بمانند. وی اظهار داشت:  در سال‌های قبل هر‌سال دولت‌ هزار‌میلیارد ریال درآمد داشت که هم‌اینک این درآمدها نیست لذا باید دوباره شروع به ساختن و رفع تحریم‌ها کرد.  وزیر اطلاعات با بیان این‌که برای حل مشکلات اقتصادی باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم، گفت:  مدیران باید شاکله اقتصاد مقاومتی را پایه‌ریزی کرده و براساس آن ساختار اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند.

اصولگرایان قطعا و یقینا به دنبال استیضاح هیچ‌یک از وزرا نیستند
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اخبار رسانه‌ای در مورد موج استیضاح‌ها در مجلس گفت: اصولگرایان قطعا و یقینا به دنبال استیضاح هیچ یک از وزرا نیستند و این استدلال که با رأی آوردن استیضاح وزیر علوم، اصولگرایان استیضاح وزیران دیگر را نیز دنبال می‌کنند کاملا اشتباه است.
به گزارش مهر، اسماعیل کوثری با انتقاد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها در این خصوص گفت:  استیضاح وزیران حق نمایندگان است و نمایندگان می‌توانند در اعتراض به اقدامات وزرا برای طرح استیضاح امضا جمع‌آوری کرده و استیضاح وزرا را به جریان بیندازند.
وی ادامه داد:  اگر اصولگرایان به دنبال استیضاح وزیران بودند به آنها رأی اعتماد نمی‌دادند.
کوثری تأکید کرد: درخصوص وزیر علوم هم اگر دغدغه‌های نمایندگان در فرصت یک‌ماهه رفع می‌شد استیضاح در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شد.
وی با تأکید بر این‌که بنای کار اصولگرایان استیضاح وزیران نیست اظهار داشت: وزرای دولت باید با مجلس و نمایندگان تعامل داشته باشند، گاهی بعضی از نمایندگان به‌دلیل مشکلاتی که در حوزه‌های انتخابیه‌شان وجود دارد بحث استیضاح را مطرح می‌کنند که با گفت‌وگو و تعامل قابل حل است.

پس از 11 سپتامبر ایران هدف آمریکا بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین هدف آمریکا و مستکبران از زمینه‌سازی حادثه 11 سپتامبر و لشگرکشی به عراق و افغانستان، کشور ما بود و آنها برای حمله به ایران زمینه‌سازی می‌کردند ولی با رهبری‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح، به اهداف خود نرسیدند.  
به گزارش ایرنا، امیر احمدرضا پوردستان با بیان این مطلب افزود: مهم‌ترین تهدید امروز در منطقه و جهان جنگهای نیابتی است و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تجهیز گروه‌های تروریستی و تکفیری نظیر داعش، النصره و جندالشیطان از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین شیعه و سنی دریغ نمی‌کند.


تعداد بازدید :  199