شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
... آسمان صاف در تهران

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که امروز دوشنبه در شمال ایران و سواحل شرقی دریای مازندران بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت. همچنین در سواحل دریای مازندران رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین میزان بارش در استان‌های مازندران طی فردا سه شنبه خواهد بود. در این روز طی ساعات بعداز ظهر تا اوایل شب رشد ابر، رگبار موقتی، باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق هرمزگان، ‌جنوب سیستان و بلوچستان و زاگرس مرکزی نیز پیش‌بینی می‌شود.
شمال ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس جنوبی و استان‌های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و ارتفاعات اصفهان در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب با ابرناکی، رگبار باران و وزش باد مواجه خواهد بود. همچنین طی امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، زنجان، فارس و بوشهر خواهیم داشت و در منطقه زابل به سبب افزایش سرعت وزش باد پدیده گرد و خاک روی خواهد داد.
آسمان تهران امروز دوشنبه صاف و در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه شنبه آسمان تهران کمی ابری و در ارتفاعات با وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۵ و ۳۴ درجه می‌رسد.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور طی روزهای گذشته هوای سه کلان شهر تهران، مشهد و تبریز در شرایط سالم و کلان شهر کرج در شرایط ناسالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب بر روی اعداد ۲۲، ۸، ۴۳ و ۱۷ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۷ و ۶۰ قرار دارد.
طی این هفته نیز همچنان استان‌های همدان و چهارمحال بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و یزد گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۶ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۶ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  201