شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
اسانس زندگی

پدرام ابراهیمی طنزنویس

[email protected]

در پی برملاشدن وجود روغن پالم در شیر، تولید ماء‌الشعیر در کشور با هر چیزی به جز مالت، تخلفات خودروسازان، مقدار بنزن و اکتان موجود در بنزین تولید داخل، سبزیجات و برنج آلوده جنوب تهران و... یکی از مسئولان که نخواست نامش فاش شود، اطلاعات جدیدی درباره آنچه بر سر ما می‌آید در اختیار «شهروند» قرار داد. این مقام مسئول از ما خواست در تنظیم این خبر از عنوان «افشاگری» استفاده نکنیم و درتوضیح این درخواستش گفت:  افشاگری چیزی است که در این چند‌سال به روزمرگی افتاده و دیگر آن شیرینی و جذابیت سابق را ندارد.   یک زمانی بود اگر مصاحبه افشاگرانه می‌کردیم، با همان مصاحبه می‌توانستیم پناهندگی بگیریم ولی این اواخر با برملاسازی فسادهای میلیاردی حتی دانشجوی ستاره‌دار هم نمی‌شویم چه رسد به پناهنده. متاسفانه دوستان آن‌قدر افشاگری کردند که ملت نسبت به افشاگری‌، کرخت شده و این اواخر دیگر حتی در مقابل چنین خبرهایی جوک و شوخی هم نمی‌سازند. بنابراین می‌ترسم اگر تیتر بزنید که فلانی افشاگری کرده، کسی مطلب شما را نخواند.   
وی سخنانش را اینگونه آغاز نمود: ما از طریق منابع خود مطلع شدیم که برای سال‌های متمادی، طباخی‌ها، کله و پاچه‌ای به مردم می‌دادند که در آن به جای گوشت از سویا استفاده می‌شده.   هرچند این تخلف مورد استقبال گیاهخواران قرار خواهد گرفت ولی خب اینجور نمی‌شود که! خبرنگار ما که همین اول ماجرا کف کرده بود از وی پرسید:  آخر مگر امکان دارد از سویا، مغز و چشم درست کرد؟ وی پاسخ داد: در این سال‌ها یک (به فتح یاء) چیزهایی ممکن شده که این چیزها پیش آن چیزها چیزی به حساب نمی‌آیند.   
در ادامه‌ این گفت‌وگو وی افزود: متاسفانه در فرمول بعضی از شامپوهای تولید داخل، به جای مواد براق‌کننده از موبر استفاده می‌شده که البته فهمیدنش نیاز به آزمایش نداشت و کافی است شما صبح‌ها در مترو نگاهی به سر مردم بیندازید تا کاملا روشن شوید! وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: درباره سوسیس و کالباس و چیپس و پفک و اینها چیزی نمی‌گویم زیرا این اقلام اگر سالم هم تولید شوند، مضر هستند پس بروید با ماست بخورید، حال کنید.  
وی در جواب سوالی درباره مسکن مهر گفت: مع‌الاسف باید به اطلاع شما برسانم پروژه‌ تبلیغاتی‌ای که با نام «مسکن مهر» شناخته می‌شد نیز خالص نبوده و مقداری تیرآهن و گچ و سیمان و آجر در لا لوی آن مشاهده شده. متاسفانه میلگردهایش هم هنوز وسط بیابان در زمین فرو رفته و کسی نمی‌داند آنها را کجا باید استعمال کرد.  
وی با اشاره به این‌که این موارد در زمینه فرهنگ هنر و ورزش نیز دیده شده، افزود: به‌طور مثال در این سال‌ها، چیزی که به‌عنوان حامد زمانی از صداوسیما پخش شده، مقداری موسیقی هم داشته که این امر باعث شده بر و بچه‌ها نتوانند حظ کافی و خالص را از این پدیده‌ هنری ببرند. ناگفته نماند که تلاش واحد موسیقی صداوسیما برای استحصال اسانس شجریان و فرهاد همچنان ادامه دارد. وی درباره لیگ برتر فوتبال ایران نیز افزود: لازم است بگویم در بازی‌های این لیگ از اسانس فوتبال استفاده می‌شود؟ نه لازم است؟ یعنی شما بازی‌های پرسپولیس را هم ندیده‌اید؟
وی با نگاهی زیر چشمی به این سو و آن سو، با صدای آرام در گوش خبرنگار ما گفت: تحقیقات ما نشان داده که باند عظیمی در کشور مبادرت به قاچاق انواع و اقسام اسانس به داخل کشور نموده و در مواردی نیز این اسانس‌ها در داخل کشور تولید شده‌اند. اسانس اخبار یکی از این افزودنی‌ها بود که ظاهرا گروه خودسری در صداوسیما (که در دوربین‌های مداربسته سازمان نیز ثبت نشده‌اند) از آن برای اخبار جلوه دادن برنامه‌های تحلیلی، علمی، تخیلی سیما استفاده می‌شده.   
وی در پایان ضمن ابراز تاسف از ارایه چنین اخباری به مردم ابراز کرد: در سال‌های اخیر آنچه برخی مردم به‌عنوان «زندگی» انجام داده‌اند، فقط اسانس زندگی بوده که قاطی نمردن آنها شده.   متاسفانه وی، سوال ما درباره خلوص آب معدنی کارخانه‌ای را بی‌پاسخ گذاشت و تلفن را قطع کرد.

 


تعداد بازدید :  278