شماره ۷۴۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
اخبار

بهره‌برداری از تمام مساکن مهر آذربایجان‌غربی
 ارومیه| جلال تقی‌دخت اظهار داشت: 52‌هزار مسکن‌مهر در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده‌است و درحال‌حاضر 200‌هزار نفر سکونت دارند.
وی با بیان این‌که دهه‌فجر امسال نیز شاهد افتتاح واحدهای مسکن‌مهر خواهیم بود، تصریح کرد: دهه‌فجر امسال 2‌هزار واحد مسکن‌مهر در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی تحویل متقاضیان می‌شود.
مدیر مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که تا نیمه‌نخست‌ سال آینده تمام مساکن‌مهر این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: مشکلات پیش‌روی مسکن‌مهر استان رفع شده و عملیات اجرایی این مساکن روند روبه‌رشدی دارد. این مسئول با بیان این‌که در برخی شهرهای آذربایجان‌غربی مشکل معارض وجود داشت، اذعان داشت: مساکن‌مهر مهاباد و ارومیه با مشکل معارض مواجه بودند که این مشکلات نیز رفع شده است.
تقی‌دخت با بیان این‌که ارایه خدمات رفاهی در مسکن‌مهر نیز مورد تأکید و توجه قرار دارد، خواستار توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان به ارایه خدمات مطلوب‌تر در مساکن مهر استان شد.
وی با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی مسکن‌مهر آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: مسکن مهر استان آذربایجان‌غربی 85‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا چند‌سال آینده تمام واحدهای مسکن‌مهر به بهره‌برداری برسند.

رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن هرمزگان:  ظرفیت هرمزگان در حوزه حمل‌ونقلی کشور بسیار بالاست
رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن از برگزاری مراسم هفته‌حمل‌ونقل در استان هرمزگان با همکاری زیرمجموعه‌های راه و شهرسازی خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی هرمزگان، مهندس فرشید دستوان در نشست شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان با اشاره به 26آذر سالروز فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی رحمه‌الله مبنی‌بر تخلیه کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، ایران‌زمین شاهد بسیج عمومی کامیون‌داران شد، افزود: در این روز صحنه‌های کم‌نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی به ثبت رسید.
وی بیان داشت: رانندگان و به‌ویژه فعالان حوزه حمل‌ونقل همیشه همگام با انقلاب اسلامی حرکت کرده‌اند و هرجا که لازم بوده عملکرد خود را به نمایش گذاشته‌اند.
مدیرکل راه‌وشهرسازی اضافه کرد: استان هرمزگان به‌دلیل دارابودن حمل‌ونقل ترکیبی ظرفیت بسیار بالایی را در کشور دارد و همه آنها نیز به هم پیوسته درحال‌خدمات‌رسانی هستند.
به‌گفته رئیس شورای حمل‌ونقل هرمزگان، به همین منظور ارتباط بسیار خوبی بین مجموعه‌های حمل‌ونقلی استان وجود دارد و هرساله با مشارکت همه ارگان‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی مراسم درخور فعالان این حوزه برگزار می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد، در مراسم امسال روز حمل‌ونقل بتوان گوشه‌ای از خدمات فعالان حوزه حمل‌ونقل قدردانی کرد.

برگزاری دوره آموزشی اصول نقشه‌خوانی در استان چهارمحال‌و‌بختياري
دوره آموزشی اصول نقشه‌خوانی در استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.
به‌گزارش دفتر امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری دوره آموزشی اصول نقشه‌خوانی در تاریخ دوم و سوم دی‌ماه‌ سال‌جاری به مدت 32ساعت و در محل سالن جلسات شهید رفیعی این اداره‌کل برگزار می‌شود.
شاهین ایل‌بیگی‌پور با بیان این‌که مخاطبان این دوره آموزشی کارشناس طرح‌ها و تسهیلات، کارشناس حفاظت از اموال و حفظ و احیای آثار تاریخی، معنوی و طبیعی، کارشناس ثبت آثار، کارشناس باستان‌شناسی و کارشناسان دفترفنی هستند، افزود:   مدرسان این دوره معاون میراث‌فرهنگی و مسئول دفتر فنی اداره‌کل است.
ایل‌بیگی‌پور در ادامه هدف از برگزاری دوره آموزشی مذکور را ارتقای سطح علمی پرسنل این اداره‌کل دانست.


تعداد بازدید :  350