شماره ۷۴۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
استان

 گرامیداشت هفته‌وحدت در شهرستان گنبد  
مومنی- گلستان| مراسم با شکوه خجسته میلاد باسعادت پیام‌آور رحمت و نبوت حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام‌جعفرصادق(ع) با حضور مدیرعامل، اعضاي هیأت‌مدیره، حاج‌آخوند نوری‌زاد امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبد و جمعی از علاقه‌مندان به ساحت مقدس ائمه‌اطهار(ع) در محل نمازخانه گاز گلستان برگزار شد.
در این مراسم، امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبد ضمن تبریک این ایام پرفضیلت و همچنین گرامیداشت هفته‌وحدت طی سخنان مبسوطی هفته‌وحدت را تجلي اتحاد و همبستگي و فرصتی برای حفظ انسجام  مسلمانان در سرتاسر عالم خواند.
وی افزود: هفته‌وحدت ایام بسیار مبارکی است که معمار کبیر انقلاب با درایت خود این ایام  را به‌عنوان  هفته وحدت نامگذاری کرده و خدا را شاکریم که برادران اهل تشیع و تسنن در کنار هم بدون هیچ مشکلی با عزت و سرافرازی زندگی می‌کنند.
حاج‌آخوند نوری‌زاد تصریح کرد: محبت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) لازم و ملزوم و مکمل هم هستند بنابراین اگر شخصی محبت پیامبر را در قلبش داشته باشد ولی محبتی به اهل‌بیتش نداشته باشد، ایمانش کامل نبوده و واقعی نیست.
امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان گنبد اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده سعی دارند با ترفندهای مختلف بین مسلمانان و علمای آنان و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد کنند و با این افکار پلید اذهان عمومی مردم مسلمان را آلوده کنند.
وی در خاتمه گفت: درحال‌حاضر صدای اذان از مناره‌ها در جای‌جای دنیا شنیده می‌شود و اسلام نیز به تمام جهان صادر شده است و دشمنان از این موضوع  احساس خطر کرده و بر این اساس گروه‌های مختلف همچون داعش را به‌وجود آوردند که به‌نام اسلام قتل‌ها و کشتارهای ناهنجاری را انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند دین الهی را تخریب کنند لذا شایسته است با هوشیاری تمام مراقب هر نوع توطئه دشمنان به‌ویژه گروه تکفیری باشیم.
در این مراسم همچنین شريفي  یکی از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت با مولودي‌خوانی و نغمه‌سرایی در مناقب و فضایل ختم رسل و سلاله پاکش  مراسم را زینت ویژه‌ای بخشید.
شایان ذکر است در پایان مراسم  به یمن این ایام پرخیر و برکت به همکاران عزیزی که در مراسم حضور داشته و همنام مبارک حضرت محمد(ص) و امام‌صادق(ع) بودند با اهدای هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

معاون انفورماتیک اداره‌کل ثبت‌احوال استان کرمانشاه: 8.5 ‌درصد جمعیت استان کارت‌هوشمند ملی دریافت‌کرده‌اند
کرمانشاه| در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، فرهاد میرزایی، معاون انفورماتیک اداره‌کل ثبت‌احوال استان گفت: یک‌میلیون و 560‌هزار فرد بالای 15‌سال در استان داریم که برای این افراد باید کارت هوشمند ملی صادر شود.
وی به آغاز روند صدور کارت‌ملی هوشمند از ‌سال 1391 اشاره و اظهار کرد: از همان‌سال صدور آزمایشی کارت هوشمند ملی آغاز شد و تا امروز که طرح به صورت جدی دنبال می‌شود، 112هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.
میرزایی تصریح کرد: از ‌سال 1391 تاکنون 133‌هزار درخواست صدور کارت داشته‌ایم که 112‌هزار مورد آن صادر شده و 85‌هزار آن تحویل شده است.
میرزایی خاطرنشان کرد: عمده صدور کارت هوشمند ملی در ‌سال‌جاری صورت‌گرفته و 88‌هزار کارت از مجموع کارت‌های صادر شده در 9 ماهه امسال صادر شده است.
معاون انفورماتیک اداره‌کل ثبت‌احوال استان کرمانشاه با بیان این‌که براساس برنامه باید امسال برای 10‌درصد جمعیت کشور کارت هوشند ملی صادر شود، گفت: درحال‌حاضر برای 8.5‌درصد جمعیت استان کارت هوشمند ملی صادر شده و امیدواریم این میزان تا پایان ‌سال‌جاری به 10‌درصد برسد.
میرزایی اظهار کرد: درحال‌حاضر 16ایستگاه در ادارات ثبت‌احوال استان، 12ایستگاه در دفاتر پست و 6 دفتر نیز در دفاتر پیشخوان دولت درخواست‌های صدور کارت هوشمند ملی را دریافت می‌کنند.


تعداد بازدید :  388