شماره ۷۴۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
دانشگاه پیام نور ماکو بین‌المللی می‌شود

امیررضا علیار- ارومیه| رئیس دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌غربی گفت: با هدف جلوگیری از تحصیل دانشجویان در کشورهای همسایه، واحدهای دانشگاهی منطقه آزاد ماکو تقویت و بین‌المللی می‌شود.
امامعلی عاشری در مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور ماکو اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور حسب وظیفه خود به‌صورت شبانه‌روزی در دور‌ترین مناطق کشور برای تربیت نیروی انسانی ادارات تلاش می‌کند و در سایه همین تلاش‌ها رتبه 4 کشوری را نیز کسب کرده است.
وی با اشاره به این‌که کسانی که تا‌ سال 82 مدارک معادل دارند می‌توانند در دانشگاه پیام‌نور ادامه‌تحصیل دهند، افزود:   کیفی‌سازی در پیام‌نور از اولویت‌های مهم و اساسی است و هم‌اینک دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی با 54 رشته محل در شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و نقده ادامه دارد و در صورت صدور مجوزهای لازم این ظرفیت به بیش از 80 رشته محل ارتقا می‌یابد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با تاکیدات ریاست دانشگاه پیام‌نور و با هدف فراهم‌ساختن مقدمات لازم که درحال آماده‌سازی است، دانشگاه پیام‌نور ماکو بین‌المللی می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران نیز در این مراسم اظهار داشت: باید با تمام وجود از مراکز علمی و دانشگاهی حمایت کنیم و محدودکردن دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور منطقه آزاد ماکو هیچ‌گونه توجیهی ندارد بلکه توسعه این مراکز سبب گسیل‌نشدن دانشجویان به خارج از کشور می‌شود. محمد علیپور افزود: در سایه همدلی و همراهی مسئولان می‌توانیم افق‌های روشنی را در عرصه دانشگاهی داشته باشیم و به‌زودی با الحاق چالدران به  منطقه آزاد ماکو مسئولیت ما بیشتر خواهد شد.
وی از آمادگی خود برای رایزنی برای تبدیل دانشگاه پیام‌نور ماکو به واحد بین‌المللی و اخذ رشته‌های تحصیلات تکمیلی با مسئولان در دولت و مجلس خبر داد.
شاهین علیزاده، فرماندار ماکو نیز در این مراسم گفت: دانشگاه پیام‌نور ماکو در طول 2‌سال اخیر عملکرد مطلوبی داشته و با توجه به ظرفیت خاص منطقه آزاد این دانشگاه می‌تواند با تربیت نیروهای جوان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر رشته‌های مرتبط نقش موثری را ایفا کند.
در پایان این مراسم از زحمات 18ماهه غلامرضا عزیززاده تجلیل و اسماعیل صفرعلیزاده به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور مرکز ماکو معرفی شد.


تعداد بازدید :  758