شماره ۷۴۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

واتس‌آپ در اروپا و آمریکا قطع شد
سرویس پیام‌رسان واتس‌آپ از پنجشنبه‌شب در مناطق وسیعی از جهان از دسترس خارج شده است. احتمال می‌رود حجم بالای تماس‌های کاربران در آستانه‌ سال نو میلادی دلیل این اتفاق باشد. این اتفاق از ساعت 10 پنجشنبه شب به وقت ایران در بخش‌های وسیعی از جهان رخ داد و پس از گذشت 40 دقیقه دوباره در دسترس قرار گرفت. با این حال، اندکی پس از آن، دسترسی کاربران به واتس‌آپ دوباره قطع شد و به نظر می‌رسد که این مشکل هنوز پابرجا باشد. مناطقی که شامل این قطعی می‌شود شامل اکثر قاره اروپا، ساحل شرقی آمریکا، کانادا و آمریکای‌ جنوبی می‌شود. همچنین مشکل مشابهی از هند گزارش شده است. کاربران در این مناطق حتی در صورتی که به اینترنت WiFi متصل باشند یا از دیتای سیم‌کارت خود استفاده کنند، با پیغامی مواجه می‌شوند مبنی بر این‌که واتس‌آپ به اینترنت دسترسی ندارد. وب‌سایت Downdetector.co.uk  اعلام کرده گزارش خرابی سرویس واتس‌آپ در بریتانیا روز جمعه به بیش از 5‌هزار مورد رسیده است.

قاب موبایل با قابلیت اضافه کردن امکانات به گوشی
عمر باتری در کنار فضای ذخیره‌سازی را باید از جمله مواردی خواند که این روزها در گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یک فاکتور مهم مطرح است. i-Blades قابی برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده که در کنار امکان اضافه کردن باتری و حافظه میکرو اس‌دی، امکان اضافه کردن قابلیت‌های دیگری نظیر سنسور اثر انگشت را به گوشی‌ها داده است. توسعه‌دهندگان i-Blades  محصول خود را در ایندیگوگو قرار داده‌اند تا سرمایه مورد نیاز ۳۰٫۰۰۰ دلاری برای تولید انبوه این قاب را تا ۳۱ ژانویه جذب کنند. این قاب قادر است انواع ماژول‌های سخت‌افزاری را که گوشی هوشمند فاقد آنها است، اضافه کند. برای مثال در کنار اضافه کردن ماژول‌ باتری و حافظه جانبی می‌توان به امکانات دیگری نظیر دوربین، کیبوردهای کشویی، کنترلر‌های بازی، سنسور‌های تشخیص هویت بیومتریک و شمار دیگری از موارد اشاره کرد.

قابلیت دریافت تماس تلفنی در هوآوی واچ
در ماه نوامبر گذشته، گوگل اعلام کرد که پلتفرم اندروید ویر از قابلیت‌های جدیدی مانند اتصال سلولی و پشتیبانی از اسپیکر و تماس‌های تلفنی بهره‌مند خواهد شد. این قابلیت‌ها قرار بود برای نخستین‌بار در ورژن دوم ساعت هوشمند Urbane ال‌جی مورد استفاده قرار گیرند اما متاسفانه نقص فنی سبب شد که این ساعت به بازار عرضه نشود. با این وجود، ورژن جدید اندروید ویر ممکن است زودتر از آنچه تصور می‌شود در اختیار کاربران قرار بگیرد. بنابر گفته یکی از کاربران خوش‌شانس Reddit، هوآوی آپدیتی جدید برای ساعت خود عرضه کرده که پشتیبانی از اسپیکر را به ارمغان می‌آورد. ساعت این کاربر، آپدیتی برای ورژن 1.4.0 اندروید ویر دریافت کرده است و با اندروید 6.0.1 همخوانی دارد. به گفته وی، اسپیکر دستگاه حالا به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند به برقراری ارتباط تلفنی به‌صورت مستقیم از ساعت خود بپردازد. وی همچنین تایید کرده که امکان انتخاب رینگتون از طریق ساعت، تبدیل متن به صدا و پخش آهنگ‌های گوگل پلی موزیک از طریق ساعت وجود دارد.

یک‌میلیارد کاربر تلفن هوشمند در هند
براساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده، در پایان اکتبر 2015 تعداد کاربران هندی مجهز به گوشی هوشمند از مرز یک‌میلیارد نفر هم عبور کرد. اگر بخواهیم این رقم را دقیق‌تر بررسی کنیم، می‌توان گفت در این ماه تعداد صاحبان گوشی هوشمند در هند با رشد ۷‌درصدی نسبت به ماه سپتامبر ۱٫۰۳‌میلیارد نفر محاسبه شد. این آمار،کشور هند را به دومین قطب بزرگ گوشی هوشمند در جهان تبدیل کرد. البته توجه داشته باشید که نخستین کشور در این فهرست آمریکا نیست. هند در‌ سال ۲۰۰۸ میلادی در این زمینه آمریکا را پشت‌ سر گذاشت و همچنان موقعیت خود را در این فهرست حفظ کرد. بزرگترین قطب موبایلی جهان با بیشترین تعداد کاربران مجهز به گوشی هوشمند چین است. این کشور در ‌سال ۲۰۱۲ میلادی توانست رکورد بیش از یک‌میلیارد کاربر مجهز به گوشی هوشمند را ثبت کند.


تعداد بازدید :  387