شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
... هوای سالم برای تهران، مشهد و اصفهان

تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌های هواشناسی حاکی از آن است که امروز برای نواحی غرب و شمال‌غرب کشور، ارتفاعات البرز و همچنین نواحی شرق و جنوب‌شرق کشور بارش‌های مقطعی را خواهیم داشت. طی ساعات بعدازظهر وزش باد در برخی ساعات در نواحی شرق و جنوب‌شرق کشور افزایش می‌یابد که ممکن است موجب ایجاد گرد و خاک در این نواحی شود. همچنین برای روز چهارشنبه افزایش ابر در بعدازظهر در غالب استان‌های غربی کشور به جز نواحی حاشیه خلیج‌فارس و جنوب‌غرب کشور رخ می‌دهد و بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.
امروز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر را خواهیم داشت. برای روز چهارشنبه در جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشورمان نیز وزش باد را شاهد هستیم که همراه با گرد و غبار همراه خواهد بود که این شرایط سبب مواج شدن بخش‌های مرکزی و نیمه شرقی خلیج‌فارس می‌شود. در دامنه‌های مرکزی زاگرس، برخی مناطق جنوب‌غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی زاگرس و با شدت کمتر در دامنه‌های جنوبی البرز، با افزایش ابر، بارش باران را خواهیم داشت و همچنین برای مناطق جنوب‌شرق کشور نیز افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور هوای کلانشهرهای تهران، مشهد و اصفهان طی روزهای اخیر در شرایط سالم و هوای شیراز در شرایط پاک قرار داشته است. روز گذشته سرعت باد در تهران 4 متر بر ثانیه و میزان دید افقی بیش از 10کیلومتر با رطوبت نسبی 8‌درصد گزارش شده است. هوای تهران برای امروز سه‌شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد و گرد و خاک با کمینه 28 و بیشینه 40 درجه و برای روز چهارشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد و گرد و خاک و کمینه 28 و بیشینه 39 و روز پنجشنبه کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و در پاره‌ای از نقاط با وزش باد و گرد و خاک با کمینه 27 و بیشینه 39 پیش‌بینی شده است.


تعداد بازدید :  199