شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
خبر

 مسجدجامعی خبر داد:  احداث موزه شیر در کارخانه قدیمی شیر پاستوریزه
شهروند| سه روز پس از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران احمد مسجد جامعی همراه گروه تهران گردی به منطقه 18 رفتند. در این برنامه دو تن از اعضای شورا یعنی «حافظی» و «ناصحی» هم مسجد جامعی را همراهی می کردند. تهران گردی دیروز مسجد جامعی با همه تهران گردی هایش تفاوت هایی داشت نه فقط خبرنگاران روز جمعه آمده بودند به او بگویند که چه رئیس باشد چه نباشد آنها پای ثابت این برنامه هفتگی اش هستند که دو عضو اصولگرای شورا یعنی رحمت الله حافظی و عبدالمقیم ناصحی که همین چند روز پیش با رای به چمران به ریاست یک ساله مسجد جامعی پایان دادند هم آمده بودند و با رئیس سابق شورا خیابان‌های تهران را گشتند.
حافظی خودش گفته هدفش از آمدن به این برنامه این بوده که از برنامه تهران گردی حمایت کند. ناصحی هم که ساعاتی پس از شروع برنامه به گروه ملحق شده آمده بود تا آخرین ساعات برنامه حضور داشت. «احمد مسجد جامعی»، در تهران گردي‌اش از  احداث موزه شیر در محل کارخانه قدیمی شیر پاستوریزه خبر داد و گفت: تمام اسناد مربوط به اولین کارخانه تولید شیر پاستوریزه جمع‌آوری و در همین محل موزه‌ای دایمی احداث می‌شود.
همچنين در جریان بازدید از مسجد جامع امیرالمومنین(ع) منطقه، عسگری امام جماعت منطقه با گلایه از عدم تعهدات مدیریت شهری درخصوص ساماندهی این مسجد، گفت: ما در طرح تعریض خیابان بیشترین همکاری را با مدیریت شهری داشتیم اما آنها به تعهدات خود عمل نکرده و یک مسجد دیگر و نما به ما تحویل دادند که 80‌میلیون تومان برای ساماندهی آن هزینه کرده و درحال حاضر به‌عنوان بدهی مسجد محسوب می‌شود. همچنین در جریان این بازدید از یک نانوایی قدیمی و یک میوه‌فروشی که قدمتی 47 ساله داشت دیدن کرد.   


عضو کمیته کشوری ایدز هشدار دادرشد خزنده ایدز جنسی در کشور
ایسنا| عضو کمیته کشوری ایدز ضمن تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله «آموزش» جهت پیشگیری از ابتلا به HIV/AIDS، نسبت به روند رو به رشد ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی ناسالم هشدار داد.   مسعود مردانی با بیان این‌که شایع‌ترین سن ابتلا به HIV در ایران از دهه دوم زندگی شروع شده و زمینه ابتلا تا دهه چهارم زندگی گسترش دارد، گفت:  متوسط این سن در ایران بین 20 تا 45‌سال است.
  او شایع‌ترین روش‌های ابتلا را در چهار - پنج‌سال گذشته، استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی مواد دانست و گفت:  متاسفانه درحال حاضر راه انتقال از طریق مقاربت جنسی در کشور رو به افزایش است.   او عمده تلاش کمیته کشوری ایدز را شناسایی افراد پرخطر، کشف افرادی که مبتلا به ایدز هستند اما از ابتلای خود اطلاع ندارند و تشویق آنها به انجام آزمایش ایدز جهت آغاز درمان عنوان کرد و افزود:  براساس آمار ثبت شده حدود 28‌هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارند.
 این درحالیست که طبق تخمین‌های سازمان جهانی بهداشت، وجود 80 تا 90‌هزار مورد ایدز /HIV در کشور پیش‌بینی می‌شود.   او افزود:  در نتیجه این آمار حدود 70‌هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور داریم که یا از بیماری خود خبر ندارند یا آن را کتمان می‌کنند.
 او در همین زمینه افزود:  عمده افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز افرادی هستند که یا در معرض اعتیاد از هر نوعی اعم از تزریقی، استنشاقی و...  هستند يا سابقه زندان یا رفتارهای پرخطر جنسی دارند.
مردانی، با ابراز نگرانی از افزایش شیوع ایدز از طریق مقاربت جنسی میان جوانان گفت:  بنابراین باید این اقشار را تشویق کنیم که از وسایل محافظتی استفاده کرده و همچنین نسبت به انجام آزمایش HIV اقدام کنند تا در صورت ابتلا، بیماری در مراحل اولیه شناسایی، از پیشرفت آن پیشگیری   و از ابتلای دیگران جلوگیری شود. 


تعداد بازدید :  242