شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
کارشناسان آتش‌نشانی استان اصفهان از آتش‌سوزی خانه باغ فردوس پرده برداشتند
بزم آتشین پسر شیشه‌ای
اختلاف پسر شیشه‌ای با خانواده‌اش کافی بود تا خانه‌های یک محله به آتش کشیده شود

گروه حوادث| وقتی پسر معتاد برای تأمین هزینه مواد مخدر با خانواده‌اش درگیر شد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد سناریوی منفجر کردن خانه‌شان را اجرایی کند.  
ساعت 47: 11  ظهر روز دوشنبه 23 تیرماه بود که حادثه انفجار مهیب یک خانه مسکونی در باغ فردوس اصفهان به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد. آتش‌نشانان ایستگاه شماره 3 سازمان آتش‌نشانی با مخابره این خبر به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات اولیه کارشناسان نشان می‌داد کانون این انفجار مهیب که زیرزمین یک خانه مسکونی بوده است تا شعاع 150 متری، شیشه تمام خانه‌های اطراف را شکسته و خسارتی به آنها وارد شده است. به دلیل حایز اهمیت بودن این حادثه 2 اکیپ از 2 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان می‌داد نشت گاز در زیر زمین یک خانه این انفجار هولناک را رقم زده است. این حادثه عجیب درحالی در دست بررسی قرار گرفت که یکی از ساکنان ساختمان به شدت دچار سوختگی شده بود.  امدادگران با اورژانس پسر سوخته را به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) منتقل کردند.
حمید پاکدل، رئیس ایستگاه شماره 3 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز از مصدوم شدن 5 نفر دیگر خبر داد و گفت که شدت جراحات وارده به آنها زیاد نبود و مجروحان به‌صورت سرپایی توسط تکنسین‌های اورژانس مداوا شده‌اند.  
انفجار مرموز
بعد از ایمن‌سازی محل حادثه آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود برگشتند اما تیم کارشناسان آتش‌نشانی برای ارزیابی میزان خسارت و علت اصلی وقوع حادثه تحقیقات خود را در رابطه با این حادثه آغاز کردند.  تا این‌که پای ماجرای عجیبی به این حادثه باز شد.  در پرس و جو‌های صورت‌گرفته مشخص شد پسر ۳۵ساله صاحب خانه که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه دارد به علت اختلاف با خانواده‌اش به‌خاطر هزینه تهیه مواد مصرفی، این سناریوی از پیش تعیین‌شده را اجرایی کرده است.  پسر معتاد که با باز کردن شیر گاز زیرزمین خانه‌شان و روشن کردن آتش باعث وقوع انفجار مهیب شده بود به‌عنوان مظنون شماره یک این حادثه عمدی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
مصطفی صادقیان، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در رابطه با این انفجار عمدی گفت:  «23 تیرماه در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار در یکی از منازل شهر اصفهان، ماموران آتش‌نشانی بلافاصله در محل حاضر شدند و به بررسی موضوع پرداختند.  در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد جوانی ۳۵ساله که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه دارد به علت اختلاف با خانواده بر سر هزینه تهیه مواد مصرفی‌اش، اقدام به باز کردن شیر گاز خانه کرده و با روشن کردن آتش باعث وقوع انفجار مهیبی در سطح محله شده است.  به ساكنان این خانه هیچ‌گونه آسیبی وارد نشده بود اما پسر معتاد در این حادثه دچار سوختگی شدید و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت و پس از بررسی کارشناسان مشخص شد این آتش‌سوزی به خانه‌ای که کانون حادثه بوده است ۳۰‌درصد خسارت وارد کرده و ۲۰ خانه همجوار آن نیز دچار خسارت شده‌اند.» تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده این حادثه عمدی ادامه دارد.


تعداد بازدید :  250