شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اعضای این باند قبلا سه مامور را به شهادت رسانده بودند
پایان مانورهای تبهکارانه

گروه حوادث| 5 مرد که 3 مامور نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بودند و با گرفتن 2 گروگان قصد داشتند به پول‌های میلیونی برسند، در حلقه ماموران گرفتار شدند. مانورهای تبهکارانه این باند با تیراندازی‌های ماموران به پایان رسید.
وقتی کارگران یک کارگاه آسفالت‌سازی در حد فاصل ثلاث باباجانی و دالاهو مشغول کار بودند 2 مرد مسلح با ورود به کارگاه اقدام به گروگانگیری دو نفر از کارکنان کارخانه کردند. در ادامه قبل از این‌که گروگانگیران بتوانند کاری از پیش ببرند توسط نیروهای مرزبانی محاصره شده و به هلاکت می‌رسند. حالا یکی از شاهدان ماجرا درباره جزییات این حادثه به «شهروند» می‌گوید: آن روز در کارگاه بودیم که ناگهان 2 مرد مسلح که در دست هر کدامشان یک اسلحه کلت بود وارد کارگاه شدند. خیلی عصبانی بودند. از ما سراغ صاحب کارگاه را گرفتند. با دیدن اسلحه‌هایشان ترسیدیم اما بعد از چند دقیقه که به خودمان آمدیم تصمیم گرفتیم به آنها حمله کنیم. می‌خواستیم آنها را خلع سلاح کنیم اما آنها زرنگ‌تر از این حرف‌ها بودند. خیلی سریع دستمان برایشان رو شد. آنها درحالی‌که لوله‌های اسلحه‌اشان را به طرف ما گرفته بودند ما را تهدید می‌کردند و می‌خواستند که صاحب کارگاه را ببینند. مدام فحاشی می‌کردند و به هرکداممان یک ضربه می‌زدند. آن روز صاحب کارگاه برای انجام کاری به شهر رفته بود.
وقتی افراد شرور مطمئن شدند که صاحب کارگاه حضور ندارد 2کارگر بخت برگشته را گروگان گرفتند به امید این‌که وقتی صاحب کارشان در جریان ماجرا قرار بگیرد حتما برای نجات جان آنها اقدام کرده و به این ترتیب پول خوبی به جیب خواهند زد. نقشه افراد شرور از این قرار بود که 2 گروگان‌ها را با خود به مخفیگاه‌شان ببرند که 3 همدستشان در آن‌جا کمین کرده بودند و بعد نقشه‌ای برای گرفتن پول از صاحبکار کارگران بکشند.
مرد کارگر می‌گوید: آنها به زور 2 نفر از ما را با خود بردند. ازدست ما هیچ کاری برنمی‌آمد جز این‌که از خدا کمک بخواهیم. آنها پول می‌خواستند اما صاحبکارمان در کارگاه نبود که بخواهد پولی بدهد. وقتی افراد شرور دو همکارمان را گرفتند خیلی نگران شدیم. سریع با نیروی انتظامی تماس گرفتیم و موضوع را گزارش دادیم.
با گزارش کارگرها، عوامل انتظامی منطقه بلافاصله دست به کار شده و جست‌و‌جو‌ها برای پیدا کردن ردی از گروگانگیران آغاز شد. تحقیقات ابتدایی حاکی از آن بود که گروه گروگانگیران همان افراد شروری هستند که حدود یک هفته پیش با ماموران مرزبانی درگیر شده بودند و در جریان این درگیری 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی را به شهادت رساندند. با به دست آمدن این اطلاعات ماموران توانستند ردی از گروگانگیران را در منطقه بزنند و در عرض یک ساعت آنها را درحالی‌که قصد رفتن به مخفیگاه‌شان را داشتند شناسایی و محاصره کنند. ماموران خودروی افراد شرور را محاصره و به آنها دستور ایست دادند. اما افراد شرور که قصد تسلیم شدن نداشتند، اقدام به تیراندازی کردند. ماموران نیز وقتی خود را در برابر خط آتش افراد شرور دیدند، بلافاصله شروع به تیراندازی کردند. این درحالی بود که دو فرد گروگان همچنان در دست گروگانگیران بودند.
حیدری مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه درباره این ماجرا می‌گوید: این افراد گرو‌هی از اشرار بودند که در ارتفاعات منطقه عمومی ثلاث باباجانی و شهرستان دالاهو اقدام به اخاذی از برخی تولیدی‌های منطقه ازجمله کارخانه‌های اطراف کرده بودند.
وی در ادامه گفت: این اشرار از طرفی وقتی متوجه شدند که مالکان کارخانه از پرداخت مبلغ درخواستی سر باز زده‌اند، و از طرف دیگر در محاصره ماموران نیروی انتظامی قرار گرفتند در هنگام درگیری هر دو کارگر را مورد هدف گلوله قرار داده که متاسفانه در این میان یکی از دو گروگان کشته و دیگری مجروح می‌شود.
مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه ادامه داد: با توجه به همکاری بسیار خوب و گزارش‌های مردم به نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در منطقه عمومی ثلاث باباجانی، این نیروها در یک عملیات کمین، اشرار را در دام می‌اندازند اما آنان حاضر به تسلیم خود نشدند و اقدام به درگیری مسلحانه می‌کنند که درنهایت این درگیری با به هلاکت رسیدن هر پنج شرور به پایان می‌رسد.


تعداد بازدید :  259