شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

پزشکی قانونی اعلام کرد
ضربه‌های مرگبار  پرستار و کارمند آسایشگاه
گروه حوادث| با گذشت 20 روز از ماجرای تکان‌دهنده خانه سالمندان، پزشکی قانونی علت مرگ پیرمرد را ضربه‌های مرگبار کارمند و پرستار آسایشگاه اعلام کرد. دادستان گرگان پیگیری جدی پرونده مرگ مرموز پیرمرد در خانه سالمندان گرگان را در دست دارد. تیرماه‌ سال جاری ماموران نیروی انتظامی استان گرگان در جریان مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان قرار گرفتند که با حضور ماموران در محل حادثه و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد پیرمرد بر اثر جراحت‌های وارده فوت کرده است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان در جریان بازجویی از کارکنان آسایشگاه سالمندان و بازبینی فیلم‌های ضبط‌‌شده توسط دوربین‌های مداربسته آسایشگاه متوجه شدند زمانی که پیرمرد در نیمه‌های شب احساس ناآرامی می‌کند و از پرستاران آسایشگاه کمک می‌خواهد، یک پرستار و کارمند آسایشگاه بالای سر او حاضر می‌شوند و برای ساکت کردن پیرمرد، وی را کتک می‌زنند. وضع پرونده مرگ پیرمرد به دست پرستاران خانه سالمندان که نخستین‌بار خبر آن در روزنامه شهروند منتشر شد در مرحله جدیدی قرار گرفت.  
پرونده در دادستانی
عباس پوریانی دادستان عمومی و انقلاب گرگان در رابطه با وضع این پرونده به ایسنا گفت: «پرونده مرگ پیرمرد به دست پرستار و کارمند خانه سالمندان در مرحله انجام تحقیقات است. پزشکی قانونی استان گرگان جسد را معاینه و نظرش را ارسال کرده، ولی هنوز تحقیقات این پرونده تکمیل نشده است. درحال حاضر 2 نفر از متهمان این پرونده - یک پرستار و یک کارمند - با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به‌سر می‌برند.» پوریانی درباره جزییات وقوع این حادثه گفت: «به محض اطلاع از مرگ مشکوکی در خانه سالمندان، سریعا دستورات لازم را صادر کردیم تا جسد دفن نشود و پس از ارایه گزارش مکتوب پزشکی قانونی استان گرگان، آن را به بازپرس پرونده ارایه دادیم. در بررسی‌های به‌عمل‌آمده از جسد مشخص شد که او بر اثر ضربه‌های وارده به بدن جان باخته است.»

سارق جوان زن آرایشگر را به قتل رساند
جنایت در آرایشگاه
گروه حوادث| تحقیقات تیم پلیسی برای دستگیری جنایتکاری که زن آرایشگری را به قتل رسانده بود، به پایان رسید. مرد جوان که به قصد سرقت وارد آرایشگاه زنانه شده بود جنایت هولناکی را رقم زد. ۲۱ تیرماه‌ سال‌جاری، ماموران پلیس از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک قتل در مغازه آرایشگری زنانه واقع در ملک شهر اصفهان اطلاع پیدا کردند و بلافاصله جهت بررسی صحنه به محل حادثه رفتند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد زنی ۴۳ساله که صاحب آرایشگاهی بود به طرز فجیعی بر اثر وارد آمدن ضربات متعدد چاقو بر شکم و پهلو به قتل رسیده و ظاهرا هیچ نوع سرقتی نیز از مغازه رخ نداده است. یک دسته چاقو که تیغه آن شکسته و روی زمین کنار جسد افتاده بود کشف شد که حاکی از درگیری بین قاتل و مقتول در لحظات وقوع حادثه بوده است. ۷۲ ساعت از این جنایت می‌گذشت که تصویری از قاتل به دست آمد. وقتی محل سکونت قاتل شناسایی شد، در یک عملیات ویژه، وی را درحالی‌که در خانه خود درحال استراحت بود دستگیر کردند. این مرد در تحقیقات اولیه، خود را بی‌گناه می‌دانست اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد و دلایل علمی لب به اعتراف گشود و به قتل زن آرایشگر اقرار کرد. متهم در بازجویی‌ها گفت: به قصد زورگیری وارد آرایشگاه زنانه شدم اما زن جوان با ایجاد سروصدا با من درگیر شد؛ من هم که خیلی ترسیده بودم و می‌خواستم هرطور كه شده او را ساکت کنم چاقویی را که از قبل آماده کرده بودم  بیرون آوردم. 2 ضربه به شکم و پهلوی او زدم؛ پس از وارد آوردن ضربه دوم تیغه چاقو از انتها شکسته شد و زن آرایشگر درحالی‌که خون زیادی از او می‌رفت روی زمین افتاد و نفسش بریده بریده شد. من که از ترس گرفتار شدن، دستپاچه شده بودم و نمی‌خواستم ردی از خودم به جا بگذارم، قید سرقت از مغازه را زدم و فقط کارت عابربانک مقتول را از کیفش برداشتم که کسی متوجه سرقت نشود و همه فکر کنند که موضوع قتل، یک اختلاف و دعوا بین قاتل و مقتول بوده است. پس از این فکرها همه جا را با دستمال کاغذی پاک کردم و تیغه چاقو را برداشتم و از آرایشگاه خارج شدم. متهم افزود: کوچه خلوت بود، کسی هم آن اطراف تردد نمی‌کرد. کمی که دور شدم تازه یادم افتاد که دسته چاقو را در مغازه جا گذاشته‌ام. دوباره به سمت آرایشگاه رفتم اما صدای فریاد زنی که متوجه ماجرا شده بود مرا از رفتن به صحنه بازداشت و بلافاصله به خانه رفتم، اما اصلا فکر نمی‌کردم پلیس به ماجرا پی ببرد و مرا شناسایی کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرونده قتل مختومه و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


تعداد بازدید :  292