شماره ۳۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
آژير

مهار شعله‌های آتش در بازار تهران
آتش‌سوزی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در خیابان 15 خرداد، آتش‌نشانان 6 ایستگاه را به همراه تجهیزات به محل حادثه کشاند.
 وقتی آتش‌سوزی در یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار پایتخت به سامانه 125 مخابره شد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 37: 18 عصر یکشنبه، ماموران ایستگاه‌های 7، 1، 4و 107 را به همراه گروه‌های امداد و نجات 1 و 9 و خودرو بالابر، تشک نجات و دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه در خیابان پانزده خرداد پاساژ موثقی بعد از پله نوروزخان اعزام کرد. در محل حادثه یک مجتمع تجاری 4 طبقه دیده می‌شد که در طبقه همکف آن یک مغازه 20متری با کاربری فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل تولد و فشفشه و...  طعمه شعله‌های آتش شده و به علت قابلیت اشتعال بالای کالاهای موجود به سرعت گسترش یافته و به بالکن مغازه طبقه بالای سرایت کرده بود. آتش‌نشانان به سرعت برق و گاز پاساژ را قطع کرده و پس از اجرای ایمن‌سازی‌های اولیه با بکارگیری چندین رشته لوله آبدهی آتش‌سوزی را تحت کنترل خود درآوردند.  
ماموران از چند جهت به سوی شعله‌های آتش حمله‌ور شدند و آتش‌سوزی را قبل از گسترش بیشتر مهار و خاموش کردند.  به علت مسقف بودن این پاساژ دود سیاه و غلیظی فضا را فرا گرفته بود که آتش‌نشانان پس از مهار آتش‌سوزی با بکارگیری فن هواده، دود را تخلیه کرده و پس از لکه‌گیری به ماموریت خود پایان دادند.
این حادثه آتش‌سوزی، هیچ‌گونه خسارت جانی در بر نداشت و تنها به علت بی‌احتیاطی در هنگام جوشکاری و ریختن مذابه‌های داغ روی کالاهای فروشگاه خسارت مالی بر جای گذاشت.

با کمک دوربین‌های ثبت سرعت فاش شد
سارق تک‌انگشتی در دام پلیس
سارق تك‌ انگشتی که پس از هر بار دستگیری هویت خود را مخفی می‌کرد، نمی‌دانست دوربین‌های ثبت سرعت به سرقت‌های سریالی او پایان می‌دهد.
چندی قبل ماموران پلیس آگاهی مازندران در جریان سرقت‌های مشابه خودرو در سطح شهر ساری قرار گرفتند.  بررسی سرقت‌ها نشان می‌داد یک سارق حرفه‌ای اقدام به این کار می‌کند.  با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شد و ماموران در صحنه یکی از سرقت‌ها موفق شدند یک اثر انگشت کشف کنند.
با کشف این سرنخ تحقیقات در این رابطه آغاز شد و هویت سارق در بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مورد شناسایی قرار گرفت. درحالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ماموران پلیس راه جاده ساری- نکا هنگام عبور یک خودرو مزدا 323 از مقابل دوربین‌های ترافیکی متوجه سرقتی بودن خودرو شده و موضوع را به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع دادند.  بلافاصله طرح مهار در شهرستان نکا آغاز ولی سارق موفق به فرار از این شهرستان و حرکت به سوی بهشهر شد.
ماموران پلیس آگاهی بلافاصله در ورودی بهشهر اقدام به برپایی ایست و بازرسی کرده و متهم بدون اطلاع از این‌که هویت وی شناسایی شده است، وارد محدوده ایست و بازرسی شده و بلافاصله دستگیر شد.
پس از انگشت‌نگاری از متهم مشخص شد وی بسیار حرفه‌ای عمل کرده و پس از هر بار دستگیری اثر انگشت خود را تغییر داده و با مشخصات جعلی خود را معرفی می‌کرد.  متهم در هر سرقت اثر یک انگشت خود را برجا می‌گذاشت.  با به دست آمدن سوابق این سارق مشخص شد وی 12 بار با هویت‌های جعلی دستگیر و در زندان‌های شهرهای مازندران، تبریز، سمنان، تهران و گلستان دوره محکومیت خود را گذرانده است.
 پرونده متهم با اشاره به شگرد وی برای جعل عنوان و فرار از مجازات در اختیار بازپرس قرار گرفته است.

 


تعداد بازدید :  291