شماره ۳۷۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۵ شهريور
صفحه را ببند
بازیگر فیلم «اگر بمانم»:
کارم با فیلم های اکشن تمام شده است

کلویی گریس مورتز در گفت و گویی که با دیجیتال اسپای داشته اظهار داشت که تصور  نمی‌کند قسمت سوم فیلم اردنگی ساخته شود اما اگر هم قرار باشد چنین فیلم هایی ساخته شود دیگر قصد ندارد به نقش‌های مشابهی در فیلم‌های اکشن بپردازد.
مورتز گفت: متأسفانه فکر می‌کنم که کار من با این کاراکتر تمام شده است، این دختر بزن بهادر کاراکتر جالبی داشت، اما فکر  نمی‌کنم که در فیلم‌های بیشتری از این دست ظاهر شوم. این فیلم‌ها برای یک عده مخاطب خاص ساخته می‌شود ولی همین مخاطبان خاص این روزها به جای آن‌که چنین فیلم‌هایی را در سالن‌های سینما تماشا کنند، راه های دیگری برای تماشای آن در نظر می‌گیرند که این امر به فیلم صدمه می‌زند.
او ادامه داد: قسمت دوم فیلم اردنگی در صدر فهرست فیلم‌هایی بود که بدون درنظر گرفتن حق امتیاز کپی شده بود اما این امر هیچ کمکی به ما در ارتقای ارقام گیشه نکرد. درصورتی که باید به توزیع کنندگان ثابت کنیم که می‌توانیم از قسمت سوم و چهارم سود مالی بدست آوریم از آنجا که قسمت قبلی موفقیت آمیز نبود در نتیجه  نمی‌توان روی قسمت سوم حساب کرد. درنظر گرفتن قسمت‌های متعدد برای یک فیلم مستلزم داشتن مخاطبانی است که حاضر شوند فیلم را در سالن سینما تماشا کنند، وقتی مسأله اکران یک فیلم به میان می‌آید همه چیز در قالب ارقام مطرح می‌شود. مورتز با اشاره به این که تعداد ناامید کننده ای از فیلم‌های هالیوودی کاراکترهای زن را به حاشیه می‌برند سیاست‌های هالیوودی را نسبت به یک قهرمان زن مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که این روند ناامید کننده و غم انگیز است. این بازیگر 17 ساله با تأکید بر این که دوست دارد این سیاست‌ها را تغییر دهد گفت: امیدوارم که در آینده فیلمهای خوبی با محوریت زنان ساخته شود و رویکرد هالیوود نسبت به زن نیز تغییر کند.
فیلم «اگر بمانم» جدیدترین حضور مورتز در سینماست، یک درام رمانتیک که او نقش یک نوازنده ویولنسل را ایفا می‌کند. کاراکتر او میا نام دارد و پس از یک تصادف شدید با اتومبیل وارد  کما می‌شود و از طریق تجربه خارج از جسم، با معضل بیدار شدن ، خروج از کما و زندگی که کاملا تغییر کرده رو به رو می‌شود. میا فرزند دو موسیقیدان سبک راک ( میریل انوس و جاشوا لئونارد) است که برعکس والدینش، خود را از طریق موسیقی کلاسیک ابراز می‌کند. مورتز هفت ماه برای آمادگی در نقش خود ویولنسل را فرا می‌گیرد و بنابر اظهارات خودش در این مدت مطالب بسیاری درباره تأثیر این آلت موسیقی از نظر احساسی یاد گرفته است. خودش در این رابطه چنین توضیح می‌دهد: قطعا ویولنسل عاملی بود تا بیشتر ارزش موسیقی را بفهمم، این آلت موسیقی به من کمک کرد تکنیک موسیقی کلاسیک و این که چقدر این نوع موسیقی پیچیده است را فرابگیرم.
مورتز می‌گوید که برخلاف کاراکترش در فیلم «اگر بمانم» هرگز هیچ نوع رفتاری ناشی از سرکشی از خود نشان نداده است. هنرپیشه نقش میا گفت: من واقعا سرکش نیستم، مادرم فردی با رویکردهای لیبرال است و هیچ چیز را به من تحمیل  نمی‌کند، بنابراین من هم حس سرکشی ندارم. این مسأله در من ذاتی بوده و هیچ گاه نیازی برای سرکشی در خودم احساس نکردم، در حقیقت هیچ وقت کارهای دیوانه وار انجام ندادم، شاید این شرایط روزی تغییر کند اما اکنون زمانی نیست که من حس سرکشی چون میا داشته باشم. «اگر بمانم» براساس کتاب پرفروش گیل فورمن ساخته شده و کلویی گریس مورتز دو فیلم دیگر که داستان آنها اقتباس شده از روی کتاب هستند را در صف دارد، یکی از آنها «نقاط تاریک» از جیلیان فلین نویسنده کتاب دختر گمشده و کتاب پر فروش «موج پنجم» نوشته ریک یانسی است. براساس اظهارات مورتز، داستان «موج پنجم» به علت تمرکز قوی روی موضوع خانواده با فیلم‌های «بازی بقا» و «ناهمگون» تفاوت دارد. او گفت: دختری که من نقش آن را بازی می‌کنم کیسی نام دارد که همه اعضای خانواده خود را به جز برادر کوچکش را از دست می‌دهد اما باید برای این که دوباره او را بدست آورد تلاش کند، چرا که هیچ کس دیگری در زندگی‌اش باقی نمانده است. تفاوت این فیلم با فیلم‌های دیگر این است که تمرکز داستان به شدت روی موضوع خانواده است که من بسیار آن را دوست دارم. این هنرپیشه نوجوان گفت: کتاب‌ها منبع خوبی برای فیلمسازی به شمار می‌رود بنابراین کتاب‌ها و همچنین کتاب‌های مصور بهترین محل برای دنبال کردن موضوعات جدید فیلم‌ها  است.
منبع:  دیجیتال اسپای


تعداد بازدید :  238