شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
عدد خبر

57 درصد بازار کار غیررسمی است

کورش پرند معاون وزیر کار با اعلام این‌که ۵۷‌درصد بازار کار کشور در بستر فعالیت‌های غیررسمی شکل گرفته، گفت: برای تحول در اشتغال کشور برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت طراحی می‌شود و به سوی رقابت‌پذیری و اشتغال رسمی به جای غیررسمی گام برداریم. او افزود: اکنون با نگاه اشتغال و معیشت به کسب‌وکارها درحوزه خُرد و غیررسمی مانند صنایع‌دستی نگریسته می‌شود.

30 درصد ظرفیت بنگاه‌ها کار می‌کند

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از بنگاه‌‌های اقتصادی با ظرفیت ۳۰درصد کار می‌کنند، گفت: اکنون که ۹ماه از ‌سال می‌گذرد، حتی یک ریال هم از بودجه عمرانی کشور تخصیص داده نشده است. او افزود: اوضاع در شهرک‌های صنعتی بسیار وخیم است و به دلیل رکود کشور، بسیاری از واحدها با ظرفیت ۳۰‌درصد کار می‌کنند و برخی از آنها هم تعطیل شده‌اند.

2 برابر  درآمد نفتی، زیان فرسایش خاک است

یوسف یوسفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: زیان فرسایش خاک به اقتصاد کشور دوبرابر درآمد نفتی است. او افزود: سالانه حدود دو تا چهار‌میلیارد تن خاک بر اثر فرسایش درکشور از بین می‌رود که با قیمت تعیین‌شده 28دلار برای هر تن خاک، سالانه حداقل 56‌میلیارد دلار به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده و موجب شده تا 11 استان کشور با وقوع سیلاب دست‌وپنجه نرم کنند.

160 میلیارد ریال  خسارت طوفان به کشاورزی مازندران

سیدمحمد جعفری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خسارت 160‌میلیارد ریالی طوفان اخیر به بخش کشاورزی مازندران خبر داد. گفتنی است بامداد جمعه گذشته طوفان با سرعت 115کیلومتر بر ساعت برخی از شهرستان‌های استان مازندران را درنوردید و خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد کرد. ریزش مرکبات، برهم‌زدن سازه‌ها عمده خسارت است.


تعداد بازدید :  768