شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
روز پرکار معاون اول رئیس جمهوری در استان البرز
جهانگیری: هزینه های میلیاردی کشورهای منطقه برای شکست مذاکرات خنثی شد

شهروند|  روز  گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر یک روزه به استان البرز، روز پرکاری را برای دولت در این استان رقم زد. او با حضور در جلسه شورای اداری این استان، دو طرح عمرانی حمل و نقلی را افتتاح و از چندین واحد تولیدی نیز بازدید کرد. او در بازدید از 4 پروژه استان البرز، فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام و جریان برخی فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در این منطقه ویژه را بررسی کرد. همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان بازدیدی داشت و با حضور در مرکز همایش‌های شهدای پردیس دانشگاه تهران از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و در گفت‌وگو با مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و غرفه‌داران در جریان آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری قرار گرفت. بازدید جهانگیری از مجتمع کشاورزی و دامپروری زرین هیو در شهرستان نظرآباد یکی دیگر از برنامه‌های این عضو کابینه یازدهم بود. جهانگیری همچنین از واحد 12‌هزار رأسی گاوداری این مجتمع و خط شیردوشی تمام خودکار آن‌که برای نخستین‌بار در ایران راه‌اندازی شده است نیز بازدید کرد و در جریان میزان تولید این واحد قرار گرفت.
وی در جریان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مشکل دامداران برای فروش شیر گفت:  دولت از ‌سال گذشته تصمیمی اتخاذ کرده بود که مشکل خرید شیر واحدهای دامداری را ساماندهی کند اما متاسفانه این مشکل هنوز به‌طور کامل حل نشده اما دولت تلاش می‌کند هرچه سریعتر این مشکل را مرتفع سازد تا دغدغه و نگرانی دامداران کشور به سرعت از بین برود. در جریان این سفر، معاون اول رئیس‌جمهوری 2 پروژه حمل و نقلی را نیز افتتاح کرد. بر این اساس با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس در کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفت. طول عرشه پل شهدای پلیس 150 متر و عرض آن 26 متر است و برای کل این پروژه 250‌میلیارد ریال هزینه شده است. علاوه براین سامانه اختصاصی ریل متصل به شبکه سراسری راه آهن (ایستگاه راه آهن زرنام) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. جهانگیری با حضور در مجتمع کارخانجات فرآوری غلات (فروکتوز)، ایستگاه راه آهن زرنام را افتتاح و از بخش آماده‌سازی تولید فروکتوز و بخش ذخیره‌سازی غلات در این مجتمع بازدید کرد. این عضو کابینه یازدهم، عصر روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان البرز به نزدیک شدن زمان لغو تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت:  در مذاکرات هسته‌ای کار بزرگی انجام شد و اتفاق مهمی رخ داد و حالا انتظار ما این است که شورای حکام در 24 آذرماه پرونده پی‌ام‌دی را مختومه اعلام کند تا روند کارها وارد دوره‌ای جدید شود. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که برخی کشورهای منطقه برای به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای هزینه‌های میلیاردی صرف کردند، اضافه کرد: با این وجود این تلاش‌ها خنثی و به‌زودی تحریم‌ها لغو می‌شود. وی تاکید کرد:  البته برخی افراد بی‌انصافی می‌کنند و مطالبی را درخصوص دستاوردهای دولت در مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کنند. به دلیل برخی ملاحظات دولت فعلا نمی‌تواند بعضی از موضوعات را در این زمینه بازگو کند و منتظر هستیم پس از آن‌که کار به مرحله نهایی رسید، در فرصتی مناسب برخی مسائل را بازگو کنیم و آنگاه همه متوجه خواهند شد که چه افتخار و دستاورد بزرگی نصیب ملت ایران شده و چه توطئه‌هایی که علیه ملت بود نقش بر آب گشته است. دکتر جهانگیری گفت:  تنها کشوری که خود را به آب و آتش زد که از توافق هسته‌ای جلوگیری کند رژیم صهیونیستی بود و البته تندروهای آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز سعی کرده‌اند از این اتفاق جلوگیری کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود:  دولت گذشته در یک دوره برای کنترل نرخ ارز 22‌میلیارد دلار را در بازارهای دوبی و استانبول فروختند تا بتوانند قیمت ارز را کنترل کنند.


تعداد بازدید :  913