شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
ادامه بارش برف در شمال شرق و شرق کشور

بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ادامه بارش برف در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور است که در جنوب شرق و شرق کشور گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مناطق یاد شده کاهش دید افقی به دلیل مه‌آلودگی و کولاک برف دور از انتظار نیست. از اواخر وقت دیروز به تدریج از ناپایداری در این مناطق کاسته شده و توده‌های هوای سرد و خشک در غالب مناطق کشور حاکم شده که تا اواخر هفته جاری ماندگار خواهد بود.
امروز با گذر موج تراز میانی جو، در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف و در ارتفاعات البرز، استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. این موج بعد از ظهر روز پنجشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود. امروز دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز، کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی یک درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه، کمی ابری، در پاره‌ای غبار صبح گاهی، در بعد از ظهر وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 9 و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، روز گذشته هوای تبریز، مشهد و کرج پاک و کلان شهرهای تهران، اهواز و اصفهان در شرایط سالم قرار داشته است.
بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در تهران، با 5 عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد 63 قرار گرفت. همچنین میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن نیز از 32 به 42 افزایش داشته و میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 22 به 34 افزایش یافته است.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 26 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 7 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  303