شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
تغییر در ریاست جودو به دلیل اختلافات
رستگار رفت، میراسماعیلی حفظ شد

شهروند| درنهایت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در جدال رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون جودو یک نفر رقابت را برد و در فدراسیون ماند و دیگری کنار رفت.
تصمیم عجیب وزارتخانه
در حالی که بحث استعفای محمد رستگار از ریاست فدراسیون جودو ماه‌ها قبل مطرح شده بود، بارها مسئولان وزارت ورزش از پاسخ دادن در قبال تصمیمشان برای این استعفا طفره رفتند. درحالی‌که به نظر می‌رسید وزارتخانه تصمیم به ماندن رستگار گرفته و او نیز برنامه‌های جدید خود را در فدراسیون آغاز کرده بود، به یک‌باره روز گذشته خبری در پایگاه خبری وزارت ورزش منتشر شد که وزیر ورزش با قبول استعفای رستگار حکم سرپرستی این فدراسیون را برای رشید خدابخش، نایب‌رئیس سابق فدراسیون کاراته صادر کرد. وی پس از انتصابش می‌گوید:  «جودو متعلق به اهالی این رشته است و من برای کمک به این رشته آمده‌ام و برای این منظور هم از تمام ظرفیت جودو و تک‌تک نیروهای باارزش آن استفاده خواهد شد.»
نقش میراسماعیلی در تغییرات
تصمیم به کنار رفتن محمدعلی رستگار درحالی اتخاذ شد که چند هفته قبل او در مقام ریاست فدراسیون حکم برکناری آرش میراسماعیلی را از نایب رئیسی صادر کرده بود اما از سوی وزارت ورزش با مخالفت شدید روبه‌رو شد. درنهایت به نظر می‌رسد همین اتفاق کار دستش داد و میراسماعیلی با توجه به نفوذی که در وزارت ورزش داشت، توانست برنده جدال در فدراسیون جودو شود. نایب‌رئیس فدراسیون جودو در این‌باره می‌گوید: «تمام اتفاقاتی که در مسابقات جهانی کوراش برای من رخ داد،‌ دسیسه بود. حتی اتفاقاتی که در ازبکستان برای من رخ داد. همه می‌دانند که چه کسانی باعث این اتفاق بودند، اما بنده آنها را به وجدان خودشان واگذار می‌کنم. امیدوارم با این تغییرات بتوانیم راه بهتری را پیش بگیریم.»
اعتراض رستگار
محمدعلی رستگار، رئیس پیشین فدراسیون جودو درباره کنار رفتنش از فدراسیون می‌گوید: «من در شرایط فعلی هیچ استعفایی نداده‌ام. چهار، پنج ماه پیش به‌خاطر برخی مشکلات از سمت ریاست فدراسیون جودو استعفا کردم، اما پس از آن با توجه به جلساتی که با مسئولان وزارت ورزش برگزار کردیم، قرار شد به کار خود با قوت ادامه بدهم. نمی‌دانم این تصمیم برای چیست اما از آن متعجبم. »

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
 همگی این قهرمان ها جمع بشوند انگشت کوچکه رستگار نمی شوند مثل رستگار متفکر نیستد هرکه دیگر جای رستگار بود میر اسماعیلی را اینقدر بالا نمی برد بناراین بهترین انتخاب را کرده ولی  این قهرمانان هیچ درک درستی از جودو مانند دکتر رستگار ندارد 

تعداد بازدید :  313