شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
زمزمه های ثبت نام سه عضو اصلاح طلب شورا در انتخابات مجلس

شهروند| انتخابات مجلس شورای اسلامی در راه است و دامنه این انتخابات ملی به شورای شهر تهران هم کشیده شده است. درحالی‌که کمتر از دو هفته دیگر ثبت نام نامزدها برای دهمین دوره انتخابات مجلس آغاز می‌شود، زمزمه‌های شرکت سه عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در انتخابات مجلس هم جدی شده است.
شورای شهر تهران سومین ‌سال فعالیتش را سپری می‌کند و یک ‌سال دیگر انتخابات پنجمین دوره‌اش در راه است؛ اما ممکن است تا همین یک‌ سال مانده تغییرات جدیدی در ترکیب اعضای شورای چهارم در راه باشد؛ این تغییرات بسته به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد که اسفند امسال برگزار می‌شود. در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی از احتمال شرکت بعضی از اعضای شورای شهر تهران در انتخابات مجلس به گوش می‌رسید و این زمزمه‌ها حالا در شورای شهر تهران جدی‌تر شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت با توجه به ترکیب سیاسی اصولگرایان در شورای شهر تهران و این‌که آنها سعی می‌کنند اکثریت آرا را به نفع خودشان حفظ کنند از میان آنها کسی در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کند؛ چرا که خروج هر یک از اصولگرایان به معنای ورود یکی از اعضای علی‌البدلی است که از اصلاح‌‎طلبان خواهند بود. حالا پرسش این است که چه کسانی از میان اعضای شورای شهر تهران در انتخابات این دوره مجلس شرکت می‌کنند؟ در میان افرادی از میان اعضای شورای شهر تهران که گفته می‌شود در ماه‌های آینده احتمالا در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند نام «محمد سالاری»، «احمد حکیمی‌پور» و «ولی‌الله شجاع پوریان» به گوش می‌رسد که هر یک از شهرهایی غیر از تهران در این انتخابات شرکت می‌کنند. بر اساس قانون با توجه به این‌که عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود آنها می‌توانند در همان زمانی که عضو شورای شهر تهران هستند، در انتخابات مجلس هم شرکت کنند و در صورتی که به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه، به مجلس راه پیدا می‌کنند، از نمایندگی در شورای شهر تهران استعفا کرده و به مجلس می‌روند.
«محمد سالاری»، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، دیروز در پاسخ به پرسش «شهروند» درباره این‌که آیا در انتخابات مجلس کاندیدا خواهد شد، گفت: «هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام و هنوز هیچ چیز معلوم نیست. پیشنهاداتی از طرف دوستان برای حضورم در انتخابات مجلس مطرح شده است اما هنوز تا ثبت نام برای انتخابات مجلس زمان مانده است و تصمیم قطعی را الان نمی‌توانم اعلام کنم.» پیگیری‌ها نشان می‌دهد اگر «سالاری» برای حضور در انتخابات مجلس به جمع‌بندی نهایی برسد به‌عنوان نماینده سبزوار در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد.
از سوی دیگر «احمد حکیمی پور»، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران هم در پاسخ به «شهروند» درباره احتمال حضورش در انتخابات مجلس گفت:  پیگیری‌هایی از طرف اهالی زنجان برای حضورم در انتخابات مجلس هست و درحال بررسی این موضوع هستم و هنوز دارم فکر می‌کنم. در هفته‌های آینده سفری به زنجان برای بررسی مسائل منطقه خواهم داشت و درنهایت دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهم کرد.»
به گفته حکیمی‌پور، بحث حضور تعدادی از اصلاح طلبان شورا در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فراکسیون اصلاح طلبان هنوز مطرح نشده اما به گفته او: «اگر حضورمان در انتخابات مجلس جدی شود پیش از آغاز ثبت نام‌ها این موضوع را در فراکسیون اصلاح‌طلبان طرح خواهیم کرد و بنا بر یک تصمیم جمعی در این زمینه عمل می‌کنیم.»
حکیمی‌پور اگر بخواهد در مجلس شورای اسلامی شرکت کند از زنجان، کاندیدای نمایندگی می‌شود. سومین عضو شورایی که گفته می‌شود احتمالا نامزد نمایندگی مجلس خواهد بود، شجاع پوریان است که در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده حوزه انتخابیه بهبهان بود و این دوره هم اگر وارد انتخابات مجلس شود از همان حوزه انتخابیه خواهد بود.


تعداد بازدید :  294