شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

کاخ سفید: مواضع ترامپ در قبال مسلمانان مغایر با ارزش‌های جامعه آمریکا است
کاخ سفید طی بیانیه‌ای از سخنان «دونالد ترامپ» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود، انتقاد کرده و آن را مغایر با ارزش‌های آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، در بیانیه کاخ سفید آمده است که مواضع ترامپ در قبال مسلمانان «خلاف ارزش‌های جامعه آمریکا» و مغایر با منافع امنیتی کشور است. دونالد ترامپ در پی حملات هفته گذشته شهر «سن برناردینو» خواستار توقف کامل ورود مسلمانان
به آمریکا شده است. وی با بیان این‌که نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده «نفرت» مسلمانان از آمریکاست که می‌تواند این کشور را به خطر بیندازد، گفت که مرزها باید تا زمانی که نمایندگان کشور ما دریابند، مشکل چیست، بسته بماند.

طلاق ده‌ها زن تانزانیایی به دلیل شرکت در انتخابات
فعالان حامی حقوق زنان در تانزانیا می‌گویند:
47 زن در مجمع الجزایر زنگبار به‌دلیل شرکت در انتخابات در این منطقه نیمه‌خودمختار ازسوی همسرانشان رها شده یا طلاق داده شده‌ا‌ند. به گزارش ایسنا، هماهنگ‌کننده انجمن رسانه‌ای زنان تانزانیا در منطقه نیمه خودمختار زنگبار گفت: «برخی از دیگر زنان زنگبار از ترس طلاق داده‌شدن ازسوی شوهرانشان در این انتخابات شرکت نکردند و برخی از زنان دیگر این منطقه نیز شکایت کردند که شوهرانشان آنها را مجبور کرده‌اند در این انتخابات به کاندیداهایی رأی دهند که از آنها پشتیبانی نمی‌کرده‌اند».

پذیرش نخستین گروه از مهاجران سوری در کانادا
به گفته دولت کانادا نخستین گروه از آوارگان سوری هفته جاری وارد کانادا می‌شوند. به گزارش مهر، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا از رسیدن نخستین گروه از مهاجران سوری به این کشور خبر داد. قرار است نخستین گروه مهاجران سوری در اتاوا پذیرش شوند. به گفته دولت کانادا این مهاجران از اردوگاه‌های آوارگان سوری درکشورهای ترکیه و اردن به کانادا اعزام خواهند شد. دولت کانادا قصد دارد ۱۰‌هزار آواره سوری را تا پایان امسال و ۱۵‌هزارنفر دیگر را تا پایان فوریه بپذیرد.


تعداد بازدید :  707