شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
توضیح لاریجانی درباره بودجه مجلس:
12‌میلیارد به نمایندگان برای پرداخت به مستمندان داده‌ایم

گروه سیاسی| جلسه روز گذشته مجلس علاوه بر تصویب چند طرح، ازجمله ممنوعیت انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، همراه با توضیح رئیس مجلس درباره بودجه مجلس نیز بود.
در ابتدای این جلسه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در مجلس درباره دیرکرد دولت در ارایه لایحه بودجه ‌سال جاری گفت: دولت باید ۱۵ آذر لایحه بودجه را به مجلس ارایه می‌داد که این اقدام را انجام نداده و تذکر شما بجاست و دولت در این مورد تخلف کرده است.
رئیس مجلس درخصوص عدم ارایه گزارش از چگونگی هزینه‌کرد بودجه سالانه مجلس، گفت: این تذکر وارد نیست، زیرا هر ساله گزارش بودجه مجلس به کمیسیون مربوطه داده و بررسی شده است. گزارش بودجه امسال نیز به کمیسیون ارایه شده و درحال بررسی است. لاریجانی درخصوص دیوارکشی اطراف مجلس نیز گفت: دیواری کشیده نشده، 2 تا 3 ‌میلیارد برای ملاحظات امنیتی مجلس خرج شده است. وی درخصوص این‌که ۴۰‌میلیارد به رئیس مجلس داده شده است که وی به اشخاص حقیقی بدهد، گفت: در بودجه نوشته شده ۴۲‌میلیارد اما چیزی که در عمل اختصاص یافته، ۱۰ تا ۱۲‌میلیارد است که به نمایندگان برای پرداخت به افراد مستمند در حوزه‌های انتخابیه اختصاص یافته است. همچنین نمایندگان مجلس افرادی را که نمی‌توانند در مشاغل و پست‌های حساس کشور مشغول به کار شوند را مشخص کردند. نمایندگان موافقت خود را با ماده 2 این طرح با 153 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر اعلام کردند.
همچنین نمایندگان با تصویب ماده 5 این طرح مقرر کردند که مصادیق مشاغل حساس هر دستگاه براساس ضوابط مشاغل حساس که در آیین‌نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود به پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و تایید کارگروهی متشکل از وزارت اطلاعات و دستگاه ذیربط حسب مورد تعیین و مشخص شود.

 


تعداد بازدید :  754