شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
امدادرسانی به 51 زائر پیاده مشهد

51 زائر پیاده با گاز مونوکسید کربن در یکی از اقامتگاه‌های بین راهی مشهد مسموم شدند.
مسمومیت این زائران که در 12 کیلومتری شهر مشهد اقامت داشتند، حوالی ساعت 21: 02 بامداد سه‌شنبه به پایگاه اورژانس و هلال‌احمر اطلاع داده شد.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با تایید این خبر بیان کرد: با اطلاع از مسمومیت این زائران بارگاه منور رضوی در کمترین زمان نیروهای امدادی برای ارایه خدمت به محل حادثه شتافتند. ۲۳ زائر بر اثر استنشاق گاز سمی دچار مسمومیت شدید شدند که در اسرع وقت با کمک نجاتگران این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.
کارشناس مسئول مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این رابطه اظهار کرد:  در پی استمداد از سامانه مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه مبنی بر مسمومیت گروهی از زائران پیاده در یکی از اماکن اسکان بین راهی، شش دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۵ کارشناس فوریت‌های پزشکی و تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شد.
شهرام طاهرزاده بیان کرد: در همین راستا با همکاری جمعیت هلال‌احمر و هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و آتش‌نشانی تعداد ۵۱ نفر از زائران پیاده که بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند، پس از اکسیژن‌تراپی و اقدامات اولیه به بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امدادی شهید کامیاب، قائم(عج) و ثامن الائمه (ع) نیروی انتظامی منتقل شدند.


تعداد بازدید :  270