شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
آخرین قسمت از ویژه برنامه 2020 پخش شد
سفیرانی برای انتقال آموزش

آخرین قسمت ویژه برنامه 2020 با موضوع نحوه عضویت در سازمان جوانان هلال‌احمر و هم‌قدم شدن با جوانان سرخپوش این سازمان از شبکه سه سیما با حضور چهار جوان برتر و فعال و همچنین معاون امور جوانان هلال‌احمر استان اصفهان
پخش شد.
این برنامه درقسمت پایانی به نحوه عضوشدن و همراه‌شدن جوانان با جوانان هلال‌احمری اختصاص پیدا کرد که حیدرعلی خانبازی در مورد این موضوع گفت: «اعضایی که در استان اصفهان در قالب کانون‌های مختلف سازماندهی شدند، قریب ۷۰‌هزارنفر هستند. این اعضا بنا به تخصص‌ها و علاقه‌مندی‌‌شان و همچنین حضور در برنامه‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. اعضای فعال، اعضای عادی و اعضای ویژه. ضمن این‌که همه این اعضا مثل هم نیستند و درواقع با انتخاباتی که انجام می‌شود، ۵نفر در هر کانون عضو شورای اجرایی می‌شود که از این تعداد یک‌نفر دبیر و یک‌نفر نایب دبیر انتخاب می‌شوند که به طبع فعالان این کانون هستند.» او با بیان این‌که کانون‌های ما در شاخه‌های دانش‌آموزی، طلاب، روستایی و آزاد فعالیت می‌کنند، افزود: «تفاوت اعضای عادی، فعال و ویژه در نوع آموزش به آنها و مدت زمانی است که با هلال‌احمر همکاری می‌کنند.» خانبازی در ادامه توضیح داد: «طرح دادرس مخفف دانش‌آموز آماده درشرایط سخت است که برای این طرح دوره‌های آموزشی تهیه شد و دانش‌آموزان از مقطع اول دبیرستان به بعد می‌توانند از این دوره‌ها بهره‌مند شوند. این دوره‌ها با زبان ساده‌ای درنظر گرفته شده تا دانش‌آموزان به راحتی با این دوره‌ها آشنا شوند و خود سفیرانی برای انتقال این آموزش‌ها به خانواده‌هایشان باشند و درکنار آن فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه را انجام دهند. اکثر مشارکت‌های جوانان در برنامه‌های امدادی و تربیت نیروهای متخصص از میان همین دانش‌آموزان است.»
آخرین قسمت هم همانند قسمت‌های دیگر برنامه ۲۰۲۰ میزبان چهار جوان برتر و فعال هلال‌احمر بود که شنیدن حرف‌های آنها از آموزش‌هایی که دیده‌اند، جالب و جذاب است. ابوالفضل امینی هرندی دانشجوی رشته کارشناسی ارشد مکانیک از جوانان اصفهانی است. او در مورد دورانی که با هلال‌احمر داشته است؛ می‌گوید: «سابقه حضور من به زمانی که یک دانش‌آموز بودم، برمی‌گردد که در کانون‌های دانش‌آموزی آموزش‌های مختلف را دیدم. دوره‌های کوهستان و غواصی و کمک‌های اولیه را دیدم. سعی می‌کنم تمامی چیزهایی که در بحث امدادرسانی درکنار هلال‌احمر یاد گرفتم را به همنوعان خودم یاد بدهم و حس نوع‌دوستی را نهادینه کنم. امسال به‌عنوان ارزیاب سازمان جوانان، برنامه‌های ارزیابی را پیگیری می‌کردم، درجشنواره علی‌اکبر هم جوان برتر بودم.»
 صالحه جعفری کارشناس الکترونیک و از جوانان تهران است که او هم این‌طور توضیح می‌دهد: «من از‌ سال ۹۰ وارد جمعیت شدم. با فراگیری آموزش های کمک های اولیه شروع کردم و  دوره ها را ادامه دادم. درمسابقه رفاقت مهر رتبه برتر را در رشته امداد و کمک‌های اولیه کسب کردم.» در ادامه آخرین قسمت از برنامه گزارشی از سامانه جامع عضویت و نحوه عضوشدن در این سامانه پخش شد. این سامانه از اساسی‌ترین موارد مهمی است که جوانان در ابتدای ورود به هلال‌احمر با آن سروکار دارند و درواقع می‌توانند به صورت الکترونیکی در آن عضو شوند و مدارک دوره‌هایی را که گذرانده‌اند را در آن قرار دهند تا پرونده عضویت آنها کامل شود.

 


تعداد بازدید :  259