شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
ترفند‌های کارآمد برای خرید تن پوش‌های فصل سرد را بدانید
لباس‌های زمستانی را چگونه بخریم

شهروند| با آمدن فصل سرما همه به فکر خرید لباس‌های گرم زمستانی می‌افتند و راهی فروشگاه‌های پوشاک و بوتیک‌ها می‌شوند. اگر شما هوشمندانه عمل کرده باشید، در اواخر زمستان گذشته پوشاک مورد نیاز خود را در حراجی‌های پایان فصل خریداری کرده‌اید و برای زمستان جاری خیالتان آسوده است. اما اگر شما ازجمله افرادی هستید که توجه زیادی به مد و خرید جدیدترین مدل‌های پوشاک دارید یا نسبت به توصیه بالا غفلت کرده‌اید، باید پول‌ زیادی برای خرید پوشاک زمستانی که به‌طور معمول گران هستند، هزینه کنید. اما با توجه به اصول خرید پوشاک زمستانی اگر در این موارد اطلاعات مناسبی داشته باشید، می‌توانید یک خرید فوق‌العاده مناسب و باهزینه کمتر را تجربه کنید.
بارانی‌های تیره
یکی از امتیازات و برتری‌های بارانی این است که می‌توان آن را از پاییز تا بهار استفاده کرد. مثلا در بهار که هوا گرمتر می‌شود، می‌توانید لایه آستر آن را جدا کنید و بپوشید و از همه بهتر در پاییز و زمستان‌های سرد همین آستر است که شما را گرم نگه می‌دارد. انواع و اقسام بارانی در بازار از نوع مردانه، زنانه و بچگانه موجود است. نکته خیلی مهم در مورد بارانی این است که اگر در شهرهای آلوده و شلوغ مانند تهران زندگی می‌کنید، بهتر است از رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و خاکستری استفاده کنید، چون کمتر کثیف می‌شود و خیلی کمتر نیاز به شست‌وشو دارد.
دستکش چرم یا پشم
انواع مختلف دستکش با جنس‌های چرم، پشمی ‌و جیر در بازار موجود است. گران‌ترین نوع دستکش، معمولا انوع جنس چرم آن است که به خودی خود گرمایی ندارد، مگر این‌که در آن آستری قرار داده شود. پس اگر مقرون‌به‌صرفه‌بودن مدنظرتان است، بهترین انتخاب برای گرمی ‌دستان خود نوع پشمی ‌آن است. امتیاز دیگر دستکش پشمی‌ این است که در رنگ‌های متنوع‌تری در بازار یافت می‌شود. دستکش‌ها در مدل‌های متنوع نیم‌‌بند انگشتی، جعبه‌ای، مدل‌های انگشتی ساده، کلاه‌دار یا جعبه‌ای دکمه‌‌دار به فروش می‌رسد که می‌توان متناسب با سلیقه خود نسبت به تهیه آن اقدام کرد. همچنین شما می‌توانید با توجه به کار خود مدل موردنظر دستکش را انتخاب کنید. برای مثال اگر دستانتان عرق می‌کند، بهتر است دستکش چرمی ‌نخرید. زیرا بو می‌گیرد و باعث ناراحتی شما می‌شود. پس بهتر است از نوع نخی آن استفاده کنید. اگر کار و شغل شما بیرون از منزل است، حتما باید از دستکش استفاده کنید، زیرا دست نخستین قسمت از بدن است که سرمای بیرون را حس می‌کند. در این میان کسانی که دچار بیماری مفاصل یا کوهنورد هستند، استفاده از دستکش برایشان الزامی‌ است.
کاپشن محبوب‌ترین پوشاک زمستانی
پرطرفدارترین پوشاک در زمستان انواع کاپشن است که شما را در زمستان‌های سرد، گرم نگه می‌دارد. این پوشیدنی محبوب چندین مزیت دارد که یکی از آنها این است که می‌توان آن را روی لباس‌های دیگر پوشید و مواقعی که احساس گرما می‌کنید، آن را از تن درآورید. کاپشن مدل‌های مختلفی ازجمله کلاه‌دار، معمولی و ضدآب دارد. کاپشن‌های نرمی‌ که درونشان از پشم‌شیشه و پر استفاده شده، خیلی بیشتر از کاپشن‌های دیگر شما را گرم می‌کند، اما نکته مهم این است که در کاپشن‌های دارای پر باید مواظب شست‌وشوی آن باشیم، زیرا اگر با روش درست شسته نشود، پرز می‌دهد و کاپشن شما چهره خیلی بدی به خود می‌گیرد. پس بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید و خیال خود را راحت کنید. ژاکت‌ها‌ را می‌توانید زیر مانتو یا کت خود بپوشید و حتی با کت خود ست کنید. ژاکت‌ها معمولا از الیاف طبیعی ساخته می‌شود و برای فصل سرما بسیار مناسب است. همچنین پالتو در انواع مختلف بلند و کوتاه عرضه می‌شود که می‌تواند کل بدن شما را در سرما محافظت کند. منحصربه‌فردترین، برتری پالتو بر کاپشن و ژاکت این است که پاها، کمر و پهلوهای شما را کاملا می‌پوشاند و در مقابل سرما محافظت می‌کند.
چگونگی نگهداری لباس‌های پشمی
لباس‌های پشمی‌ همیشه یادآور زمستان‌های سرد است. این جنس لباس‌ها از پشم و پوست حیوانات به دست می‌آید. همیشه این نوع لباس‌ها خشک و خشن و زبر نیستند و بعضی از آنها از الیاف نرم‌تری ساخته شده است. لباس‌های پشمی ‌عایق مناسبی در برابر سرما و حتی آلودگی و خاک هستند و به مرور زمان کهنه و بدشکل نمی‌شود، اگر دوست دارید لباستان را برای‌ سال بعد استفاده کنید در شستن آن دقت کنید. از وایتکس اصلا استفاده نکنید و به‌جای انداختن روی طناب که باعث کش‌آمدن آن می‌شود، روی یک سطح صاف بیندازید و حتما با دست بشویید. برای شستن از آب سرد و اندکی پودر لباسشویی استفاده کنید.
توصیه‌های خرید لباس نایلونی
لباس‌های نایلونی به‌خاطر سبک و راحت‌بودن، طرفدار زیادی بین خانم‌ها دارد، زیرا به‌راحتی و بدون چاق نشان داده شدن می‌توانند آن را زیر مانتو یا پالتوی خود بپوشند. این مدل لباس‌ها گرمای زیادی به بدن شما نمی‌دهد و برای بعضی با ایجاد حساسیت که باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، همراه است. برای حل این مشکل می‌توانید زیر لباس نایلونی یک لباس نخی نازک بپوشید تا از حساسیت درامان باشید. مزیت دیگر لباس نایلونی این است که آن را با خیال راحت با آب گرم و نرم‌کننده در ماشین لباسشویی بیندازید. اما برای اتوکردن، حواستان به درجه حرارت باشد. چراکه اگر زیاد باشد، باعث جمع‌شدن لباس و غیرقابل استفاده شدن آن می‌شود. لباس‌های نایلونی از الیاف مصنوعی تولید شده و دلیل حساسیت‌زایی آن همین است. این لباس‌ها رطوبت را بسیارکم جذب می‌کنند، پس می‌توان چندین‌ سال از آن استفاده کرد.

 


تعداد بازدید :  722