شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
بازار جهانی

شکایت گسترده کره‌ای‌ها علیه فولکس واگن
 مسئولان شرکت فولکس واگن اعتراف کرده‌اند در 11‌میلیون خودروی دیزلی نرم‌افزاری را نصب کرده‌اند که میزان آلایندگی واقعی خودرو را دستکاری می‌کند و نتیجه نادرستی از تست‌های آلایندگی عرضه می‌کند. این مسأله باعث عصبانیت مشتریان کره‌ای فولکس واگن شده است و هزاران نفر از مردم این کشور در واکنشی هماهنگ اقدام به طرح دعوی علیه این غول خودروساز در مراجع قضائی کشورشان کردند.

آزمایشگاه نرم‌افزار همراه فیس‌بوک تعطیل شد
فیس‌بوک تعطیلی آزمایشگاه
Creative Labs خود را که دو‌سال قبل برای طراحی برنامه‌های تلفن‌همراه تأسیس شده بود، تأیید کرده است. به گزارش وایرد، فیس‌بوک حتی صفحه اینترنتی Creative Labs را هم از دسترس خارج کرده و سه برنامه طراحی شده در آن را از فروشگاه برنامه همراه اپل حذف کرده است. این برنامه‌ها عبارتند از Slingshot برای تبادل پیام به سبک برنامه مشهور اسنپ چت، Riff برای ساخت ویدیوهای گروهی و Rooms برای گپ‌زدن نیمه ناشناس به سبک برنامه‌هایی همچون Whisper، Secret و YikYak.

2 برابر شدن علاقه آمریکایی‌ها به اشتراک ویدیو و صدا
استفاده چندرسانه‌ای از اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان رو به افزایش است و بررسی‌های موسسه Sandvine از اختصاص 70‌درصد ترافیک اینترنت آمریکای‌شمالی به این امر خبر می‌دهد. به گزارش هات‌هاردویر،  این آمار از طریق بررسی نحوه استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت خانگی در آمریکای‌شمالی به دست آمده و نشانگر دوبرابرشدن استفاده از اینترنت برای دسترسی به صوت و ویدیو در 5‌سال اخیر است.

قابلیت وبگردی ایمن برای نسخه اندرویدی کروم
قابلیت وبگردی ایمن مرورگر اینترنتی کروم دیگر محدود به نسخه رومیزی این نرم‌افزار نیست و کاربران گوشی‌های اندرویدی هم از آن بهره‌مند شده‌اند. به گزارش آندروید هدلاینز،  با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند سوابق استفاده خود از مرورگر کروم شامل تاریخچه و وب‌سایت‌های مورد مراجعه را مخفی کنند. البته فعال‌کردن قابلیت یادشده اجباری نیست. برای فعال‌کردن قابلیت وبگردی ایمن کاربران باید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و safe browsing را فعال کنند. امکانات جدید این سرویس در نسخه 8.1 مرورگر آندرویدی و در نسخه ۶/۴ به بعد نسخه رومیزی کروم فعال شده است.


تعداد بازدید :  854