شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

مردم 20‌درصد کمتر گل خریدند
غلامحسین سلطان‌محمدی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اعلام کرد: 40‌درصد از تولید گل و گیاه درحد صادرات است و حدود 30‌درصد از تولید هم دورریز می‌شود، یعنی حدود 30‌درصد از گل و گیاه به فروش نمی‌رسد یا تولیدکنندگان و مغازه‌داران محصول‌شان را دور می‌ریزند. او تأکید کرد: سرانه مصرف گل و گیاه درکشورهای اروپایی برای هرنفر در ‌سال بین 150 تا 200 شاخه و‌ درکشور ما هفت تا 10 شاخه است؛ ‌یعنی حتی سرانه مصرف‌مان 15برابر از آن‌جا کمتر است. امسال نیز نسبت به ‌سال گذشته 20‌درصد کاهش تقاضا در فروش داخل کشور داشتیم زیرا  از نظر شرایط مالی مردم توانایی خرید نداشتند.

بازگشت رکود به بازار خودرو
اگرچه سروکله نخستین سری از خودروهای اعتباری با وام ۲۵‌میلیون تومانی از چند روز دیگر در بازار پیدا می‌شود اما فروشندگان می‌گویند رکود بازار خودرو سخت‌تر شده و حداقل تا عید خبری از رونق نیست. فعالان بازار خودرو تأکید می‌کنند بازار کشش فروش خودروهای قدیمی را ندارد و تنها در روزهایی که دولت برای ارایه وام ۲۵‌میلیون تومانی خودرو، ثبت‌نام انجام می‌داد، اندکی به بازار مراجعه می‌کردند تا خودروی خود را بفروشند و بتوانند در این طرح شرکت کنند؛ درهمان روزها بود که بازار اندکی رونق داشت اما اکنون باز هم روزهای سرد بازار بازگشته است و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتوان امید داشت که بازار معاملات خودروها، رونق به خود ببیند. گفتنی است قیمت‌ها در بازار خودرو نیز تغییری نداشته است و تنها در برخی از انواع خودرو کاهش جزیی را تجربه کرده است.

نرخ دلار کاهشی شد
نرخ دلار دیروز در بازار تهران روند کاهشی به خود گرفت و با کاهش 10تومانی نسبت به روز قبل از آن 3638تومان فروخته شد و سکه تمام طرح جدید نیز که روند نزولی پیدا کرده است، حدود 918‌هزارتومان قیمت دارد. هر گرم طلای 18عیار در بازار دیروز نزدیک به 94‌هزارتومان دادوستد شد. همچنین نیم‌سکه با کاهش قیمت نسبت به روز قبل آن 465‌هزارتومان و ربع سکه بدون تغییر درمقایسه با روز قبل 257‌هزارتومان عرضه شد.


تعداد بازدید :  820