شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اتفاق روز

واردات نفت خام چین افزایش یافت| واردات نفت‌خام چین در ۱۱ماهه سال‌ جاری میلادی نسبت به مدت زمان مشابه‌ سال قبل ۸.۹‌درصد افزایش داشت و به 6.46‌میلیون بشکه در روز رسید. براساس آمارهای اداره کل گمرک چین، واردات نفت‌خام این کشور در ماه نوامبر با 7.6‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل به 27.34‌میلیون تن معادل ۶.۶۸‌میلیون بشکه در روز رسید. (خبرگزاری کانا کویت )
آینده ناخوش اقتصادی برزیل | بعد از انتشار آمار بسیار ضعیف رشد اقتصادی برزیل در سه ماه سوم ‌سال ‌جاری میلادی که کمتر از انتظار پیش‌بینی‌های انجام شده بود، کارشناسان، رشد اقتصادی این کشور را برای‌ سال‌ جاری میلادی و آینده با کاهش چشمگیر پیش‌بینی کردند. براساس برآورد تحلیلگران، رشد اقتصادی برزیل در ‌سال‌ جاری میلادی به 3.5‌درصد و در‌ سال آینده میلادی به 2.31‌درصد کاهش
 خواهد یافت. (رویترز)
کاهش رشد اقتصادی آمریکا در‌ سال ۲۰۱۶ | کارشناسان موسسه ملی اقتصاد آمریکا براین باورند که رشد اقتصادی این کشور تا ۵‌سال آینده بین ۲ تا 2.5‌درصد خواهد بود. همچنین این موسسه در تازه‌ترین گزارش خود آورده است که انتظار می‌رود نرخ بیکاری در این کشور برای‌ سال آینده میلادی به 4.7‌درصد کاهش یابد، این درحالی است که رقم فعلی ۵‌درصد است. (آسوشیتدپرس)


تعداد بازدید :  805