شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  استقبال خودروسازان از اوراق گواهی مشارکت|  عیسی حسین‌پناه، مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار به سنا گفت: در طرح اوراق مشارکت خودرو، تلاش شده سیستم‌های سنتی پیش‌فروش خودرو با اصلاحاتی در قالب یک ابزار مالی جدید و بر مبنای ترکیبی از عقود مشارکت، اختیار فروش و اختیارخرید در بورس کالا طراحی و عرضه شود تا این معاملات در عمل کارآمدتر شده و میزان کیفیت تعهدات طرفین به نحو شفاف‌تری برای مردم مشخص شود.
 درخواست مهلت برای واگذاری
 قانونی نیست|  پوری‌حسینی رئیس‌ کل سازمان خصوصی‌سازی از آگهی نوبت دوم واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز در ۷ دی‌ماه خبر داد و گفت: با وجود درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر مهلت 5ساله برای واگذاری سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز، این درخواست مطابق با سیاست‌های اصل44 قانون اساسی نیست. از آن تاریخ 5‌سال گذشته است، با مهلت 5ساله برای واگذاری شرکت‌هایی همچون ماشین‌سازی تبریز باید گفت، در عمل فرآیند واگذاری‌ها در گروه یک با 10‌سال تأخیر مواجه خواهد بود.
 فروش جایگاه‌های سوخت با شرایط جدید|  جعفر سبحانی مشاور رئیس‌ کل سازمان خصوصی از فروش جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور با شرایط جدید خبر داد و گفت: برای فروش 50 جایگاه سوخت در روزنامه‌ها آگهی شده است. جایگاه سوخت 15 استان به ارزش ریالی 300‌میلیارد تومان در روز 13 دی‌ماه به مزایده گذاشته می‌شود. وی با بیان اینکه درحال حاضر 200 جایگاه سوخت با ارزش جاری 2‌هزار میلیارد تومان برای فروش در لیست واگذاری قرار دارد، افزود: جایگاه‌های سوخت با شرایط جدید 40‌درصد نقد و اقساط 2ساله واگذار شده و خریداران محدودیتی برای خرید آن ندارند.


تعداد بازدید :  787