شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار

 بزرگترین رویداد سرمایه اجتماعی کشور داوری شد
مجتبی عابدینی بی‌بالانی- گیلان| بزرگترین رویداد سرمایه‌اجتماعی کشور و دومین جشنواره ملی عکس سرمایه‌اجتماعی داوری شد.
افشین میرزایی، دبیر این جشنواره عکس کشوری اعلام کرد: با حضور هیأت‌داوران و تیم‌اجرایی جشنواره در دفتر موسسه سبزکاران، عکس‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره ملی عکس سرمایه‌اجتماعی داوری شد.
به‌گفته وی؛ داوران این جشنواره کریم ملک‌مدنی، داوود عامری و شباب گلچین بودند که پس از بررسی و داوری، 42 قطعه عکس را در بخش اصلی و در بخش ویژه جشنواره که به‌واسطه بحران آب در کشور با موضوع سرمایه اجتماعی و آب در فراخوان گنجانده شده بود، شایسته حضور در نمایشگاه دانستند.
میرزایی ادامه داد: هیأت‌داوران از 78 مجموعه رسیده به دبیرخانه 2مجموعه را دارای ارزش‌های عکاسی و مفهومی آب و سرمایه‌اجتماعی و حضور در نمایشگاه جشنواره دانستند.
وی خاطرنشان کرد: 1660 قطعه عکس به دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی که به همت موسسه سبزکاران بالان برگزار شده، ارسال شده بود.
دبیر دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی عکس‌های رسیده به جشنواره در بخش اصلی را 1282عکس و در بخش ویژه  78مجموعه عکس که 378عکس را شامل می‌شد، اعلام کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره از 22 استان کشور بودند که استان گیلان با 46 شرکت‌کننده و خراسان‌رضوی و فارس با 21 و 15شرکت‌کننده استان‌های بعدی از نظر تعداد شرکت‌کنندگان هستند.
همچنین نسیم طواف‌زاده، مدیرعامل موسسه سبزکاران اعلام کرد: در تعریف کلی سرمایه اجتماعی می‌توان از واژه‌هایی مانند اعتماد، امانتداری، نیکوکاری، خیّربودن، صداقت، مشارکت استفاده کرد که می‌تواند سبب تعدیل روابط، انسجام و همبستگی و حس اطمینان شود.
وی افزود: سرمایه اجتماعی با استفاده از همانندی‌ها و همسانی‌های افراد جامعه از جهات گوناگون، باعث ایجاد روحیه اعتماد متقابل می‌شود و در خدمت منافع اقتصادی قرار می‌گیرد و بستر و فضایی ایجاد می‌کند که ضمن کاهش هزینه‌ها، تعامل بین آنها نیز افزایش یابد.
به‌گفته مدیرعامل موسسه سبزکاران؛ مشارکت به‌عنوان نیاز بشر و راهکار اصلی توسعه است زیرا  توسعه ایجاد تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی، گرایش‌ها و نهادها برای تحقق کامل هدف‌های جامعه است و تا همه مردم با آگاهی همگانی از تغییرات و نیاز مطابقت با آن، در فرآیند توسعه مشارکت اصیل نداشته باشند، ادامه توسعه و نیل به پایداری ممکن نخواهد بود. از این‌رو موسسه‌سبزکاران برای دستیابی به پایداری توسعه، سرمایه‌اجتماعی را ضروری و لازم می‌داند.
طواف‌زاده خاطرنشان کرد: شاید فقدان مسأله سرمایه‌اجتماعی نمود بیشتری داشته و راحت‌تر مشاهده می‌شود ما در موسسه‌سبزکاران استراتژی خود را بر محور پیداکردن نکات مثبت متمرکز کرده و سعی می‌کنیم که در گسترش آن بکوشیم.
گفتنی است، دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس سرمایه‌اجتماعی ضمن تشکر از تمامی عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره اعلام کرد: اختتامیه جشنواره اول دی‌ماه در تالار شهید رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیای رشت و آغاز به‌کار نمایشگاه جشنواره از تاریخ 28آذرماه در نگارخانه مارلیک خواهد بود. اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه و خبرهای بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

اختصاص 13میلیاردتومان اعتبار به پروژه‌فاضلاب شهرقدس
فرماندار شهرستان قدس گفت: با عنایت به اختصاص ۱۳‌میلیاردتومان اعتبار برای پروژه فاضلاب شهر قدس، این پروژه مهم تا پایان‌ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
حسین کاغذلو در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به لزوم بهره‌برداری از پروژه فاضلاب شهرستان قدس اظهار داشت: زمین شهر قدس به‌صورت سنگی است و این امر باعث شده تا دفع فاضلاب با دشواری‌های خاصی همراه شود.
وی افزود: در چنین شرایطی سیستم فاضلاب شهری از راهکارهای موثری است که باعث تسهیل دفع فاضلاب و حفظ هرچه مطلوب‌تر سلامت و بهداشت خواهد شد. کاغذلو گفت: ۱۳‌میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مدنظر قرارگرفته که با عنایت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان‌ سال‌آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. فرماندار قدس با اشاره به برخی پروژه‌های دیگر این شهرستان عنوان کرد: پروژه پل ورودی شهر نیز از دیگر طرح‌های اولویت‌دار بوده که سال‌هاست عملیات احداث و بهره‌برداری از آن باکندی مواجه شده است.
وی افزود: عدم‌همکاری مناسب پیمانکار و محدودیت‌های اعتباراتی، دو عامل اصلی زمانبر شدن این پروژه است که امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های وزارت راه و شهرسازی این طرح نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.


تعداد بازدید :  820