شماره ۷۳۲ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار داوطلبی

برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای خانواده‌های زنان سرپرست‌خانوار
معاون اجتماعی و فرهنگی مدیریت‌شهری جنوب‌شرق تهران از برپایی کارگاه‌های مختلف مهارت‌آموزی ویژه خانواده‌های زنان سرپرست‌خانوار با هدف توانمندسازی و غنی‌سازی اوقات‌فراغت آنان خبر داد.
ابوالفضل حیدری در جنوب استان تهران از برپایی کارگاه‌های مختلف مهارت‌آموزی ویژه خانواده‌های زنان سرپرست‌خانوار با هدف توانمندسازی و غنی‌سازی اوقات‌فراغت آنان خبر داد.
وی در تشریح برنامه‌های اجرایی اداره بانوان مدیریت‌شهری جنوب‌شرق تهران گفت: برپایی کلاس‌های مختلفی چون برطرف‌کردن ضعف تحصیلی فرزندان این خانواده‌ها با همکاری موسسه قلم‌چی (در سه مقطع‌تحصیلی)، برپایی کارگاه‌های مهارت‌آموزی با موضوع ارتباط موثر و آگاهی اجتماعی ویژه سنین 7 تا 15‌سال به‌مدت یک‌ماه در فرهنگسرای خاوران و دوره‌های آموزشی کابینت‌سازی و تعمیر موبایل و تکنیسین داروخانه برای افراد بالای 20‌سال عضو این خانواده‌ها ازجمله اقدامات این اداره بوده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی مدیریت‌شهری جنوب‌شرق تهران در ادامه به توزیع لوازم‌تحریر و نوشت‌افزار، کارت ورزش و بلیت شهربازی ارم بین خانواده‌های سرپرست‌خانوار اشاره کرد و افزود:   بازارچه‌ای نیز به‌منظور کمک به معیشت زنان سرپرست‌خانوار در پایانه خاوران دایر است که تعداد 50 غرفه آن برای درآمدزایی دراختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
به‌گفته وی، در راستای کمک به سلامت این خانواده‌ها، تسهیلات لازم برای انجام چکاپ دندانپزشکی زنان سرپرست‌خانوار شاغل در مراکز کوثر جنوب‌شرق تهران فراهم شده است.
به‌گزارش فارس، اداره بانوان مدیریت‌شهری جنوب‌شرق تهران به‌عنوان متولی امور زنان سرپرست‌خانوار، 488 خانواده ساکن این منطقه را زیرپوشش خود قرار داده است.

آموزش پیشگیری از معلولیت‌های انفجار مین برای دانش‌آموزان ایلامی
 معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش ایلام گفت: ۱۵‌هزار و ۳۴۹نفر از دانش‌آموزان مناطق مرزی ایلام، آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین را فرامی‌گیرند.
ملیحه اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین در سطح مدارس مناطق مرزی استان ایلام اجرا می‌شود.
وی افزود: در این برنامه‌ها از شیوه‌های فوق‌برنامه‌ای مانند روزنامه‌دیواری، مسابقات‌کتابخوانی و تحقیق و خاطره‌نویسی استفاده و تلاش می‌شود دانش‌آموزان به‌خوبی با برنامه آشنا شوند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش ایلام عنوان‌کرد: تعداد 15‌هزار و 349 نفر از دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق مرزی ایلام، دهلران و مهران در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین را فرامی‌گیرند. وی گفت: آموزش به یکهزار و 410نفر نوآموز پیش‌دبستانی باهمکاری اداره‌کل بهزیستی استان ایلام و توسط 204 تن از همکاران فرهنگی آموزش‌دیده انجام می‌شود.
اسلامی خاطرنشان کرد: این برنامه از یکم آذرماه آغاز شده است و تا چهارماه ادامه دارد.

انجمن «کوتاه‌قامتان بلندهمت» در شرق‌تهران صاحب‌خانه شدند
قائم‌مقام شهردار منطقه۸، از اختصاص ساختمانی به انجمن «کوتاه‌قامتان بلندهمت»، با هدف حمایت و بازیابی اعتمادبه‌نفس افراد کوتاه‌قامت و تلاش درجهت شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خبر داد.
سیدامیر فتاحیان با حضور در انجمن کوتاه‌قامتان منطقه گفت:   این اقدام به منظور توانمندسازی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای این افراد با هدف افزایش اعتمادبه‌نفس و بالابردن روحیه کوتاه‌قامتان، رفع مشکلات، کمک در ارتقای کسب حقوق‌شهروندی از دست رفته و افزایش توانمندی‌شان صورت‌پذیرفت. وی با اشاره به این‌که تأسیس این انجمن در کشور دستاوردهای مثبت اجتماعی فراوانی به‌همراه داشته است، افزود: در همین راستا، بر آن شدیم تا با اختصاص ساختمانی به این انجمن در ارتقای توانمندی‌های آنها تلاش کنیم.
فتاحیان با اشاره به  ارایه خدمات مهارت و حرفه‌آموزی به انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت گفت: با توجه به ارتباط این انجمن با سازمان فنی‌وحرفه‌ای ارایه آموزش‌هایی در رشته‌های قالیبافی، بافتنی، چادردوزی، چرم، کامپیوتر و... با ارایه مدرک معتبر سازمان در ساختمان انجمن واقع در محله وحیدیه درحال‌برگزاری است.
کوتاه‌قامتان بلندهمت می‌توانند برای پیوستن به این انجمن همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ به خیابان وحیدیه، کوچه بختیاری‌نژاد مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  507