شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   شاکیان میزان به شعبه مشهد مراجعه کنند| علی رسولیان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سپرده‌گذارانی که نسبت به توقیف املاک و اموال تعاونی منحله میزان اقدام کرده‌اند از امروز (15 آذرماه) به این مجموعه واقع در بلوار جانباز مشهد مراجعه کنند. وی افزود: سپرده‌گذاران مزبور باید با در دست داشتن حکم توقیف اموال، تصاویر شناسنامه، کارت ملی و اطلاعات حساب خود در آن تعاونی به نمایندگی بانک صادرات ایران در بلوار جانباز مشهد مراجعه کنند.
   افزایش ۱۳‌درصدی حقوق کارمندان در‌ سال 95| تأکید رئیس‌جمهوری بر همزمانی تدوین لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه ‌سال ۹۵ کل کشور سبب تأخیر در ارایه این دو لایحه به مجلس شد که به احتمال زیاد هفته آینده و پس از تعطیلات تقدیم مجلس خواهد شد. درحال حاضر قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی حدود 38 دلار به فروش می‌رسد؛ با این حال زمزمه قیمت 40 تا 45 دلاری در لایحه بودجه 95 متصور است. در آخرین تغییرات اعمال‌شده و با توجه به پیش‌بینی تورم 13 تا 15‌درصدی در ‌سال آینده، به احتمال زیاد میزان افزایش حقوق کارمندان نیز حدود 13‌درصد خواهد بود.
   واردکنندگان باید به همه خودروها خدمات بدهند| در حال حاضر نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی از پذیرش و ارایه خدمات به برخی خودروهای وارداتی که نمایندگی رسمی برند آن‌ را برعهده دارند، اما از سوی آنها وارد نشده، خودداری می‌کنند. این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه در این قانون قید شده است: «عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگی‌های مجاز آن موظف به پذیرش کلیه خودروهای وارداتی مشابه که دارای نمایندگی رسمی آن در کشور هستند،  می‌باشند».
   زمان آغاز صادرات گاز به پاکستان مشخص نیست| علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان این‌که پاکستانی‌ها هنوز زمان دقیقی را برای اتمام ساخت خط لوله و آغاز واردات گاز از ایران اعلام نکرده‌اند، گفت: درحال مدارا با اسلام‌آباد هستیم تا در شرایط جدید بتواند سرمایه‌گذار پیدا کند. متاسفانه در طول سال‌های گذشته طرف پاکستانی ادعا کرده به دلیل تحریم ایران، هیچ سرمایه‌گذاری برای احداث این خط لوله نیافته است. نزدیک به پنج ماه از آخرین مذاکرات با پاکستانی‌ها می‌گذرد؛ در آن جلسه طرف پاکستانی اعلام کرد که با چینی‌ها برای احداث پایانه و خط لوله 700 کیلومتری به توافق رسیده‌اند.

 


تعداد بازدید :  392