شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر حاکم شدن توده هوای نسبی سرد در استان‌های نیمه شمالی کشور و تداوم بارندگی در استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز است که در ارتفاعات بارش به شکل برف و دریای خزر مواج خواهد بود.
در خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی البرز نیز بارش پراکنده برف و در شمال شرق گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. از اواخر روز گذشته سامانه بارشی فعال دیگری از جنوب غرب کشور وارد شده و امروز گستره مناطق بارندگی دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز و سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.
فردا دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد به نیمه غربی کشور ابرناکی کاهش می‌یابد و بارش قطع می‌شود. بارش در شمال غرب و غرب کشور و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. فردا همچنین بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران امروز، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 6 و منفی یک درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، در بعد از ظهر کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 3 و منفی 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی 11 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و آذربایجان شرقی، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  251