شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

حمله مرگبار دختر جوان به خواستگار مادر
شهروند| دختر جوانی که پس از درگیری با خواستگار مادرش او را به قتل رساند، دستگیر شد.  ساعت 22:10 شب یازدهم آذرماه به کلانتری 136 تهرانپارس خبر رسید که مرد جوانی در آپارتمانی به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده است. بنابراین بلافاصله ماموران پلیس راهی محل حادثه شدند و تجسس‌های خود را دراین‌باره آغاز
کردند. با حضور ماموران در محل مشخص شد آنها با جسد مرد 42ساله‌ای به نام محسن روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو در آپارتمان مجردی یک دختر جوان به قتل رسیده بود. کارآگاهان جنایی بلافاصله پس از حضورشان با پسر جوانی در راه پله‌ها و یک دختر جوان که صاحبخانه بود، نیز روبه‌رو شدند. بلافاصله این دختر تحت بازجویی قرار گرفت و در اظهارات نخست خود گفت: «مقتول خواستگار مادرم بود. برای همین به خانه من هم رفت‌وآمد داشت. مادرم در پردیس زندگی می‌کند و من هم به تنهایی در این آپارتمان زندگی می‌کنم. امروز هم نذری داشتیم برای همین مقتول و مادرم به خانه من آمدند. اما از آنجایی که مقتول شیشه کشیده بود، حالش بد شد و به خاطر توهم شیشه خودزنی کرد. ما هم نتوانستیم جلوی او را بگیریم.» با این اظهارات ماموران به صحبت‌های این دختر و نوع کشته‌شدن مقتول شک کردند، برای همین دختر جوان را تحت بازجویی‌های بیشتر قرار دادند. درنهایت این دختر در مقابل ماموران پرده از راز یک جنایت برداشت و ماجرا را این‌گونه تعریف کرد: «مقتول از آشناهای خانوادگی ما بود که مدت زیادی می‌شد خواستگار مادرم بود. اما مادرم به او جواب منفی داده بود. با این وجود مقتول دست‌بردار نبود و خواستگاری می‌کرد. او به همین بهانه در خانه مادرم رفت‌وآمد زیادی داشت، تا این‌که روز حادثه به خاطر نذری که داشتم، مادرم به خانه من آمد تا کمکم کند. دوساعت بعد از آمدن مادرم مقتول هم آمد و در خانه من شیشه کشید. وقتی من برای انجام کاری به اتاقم رفتم، ناگهان دیدم که مقتول وارد اتاق شد و در را بست. به او اعتراض کردم که متوجه شدم قصد آزار و اذیت مرا دارد. من او را کتک زدم و از اتاق بیرونش کردم. با کمک مادر در اتاق دیگری حبسش کردیم ولی بعد از چند دقیقه متوجه شدم که از مسیر بالکن خودش را به اتاق من رساند. من هم وقتی دیدم که او می‌خواهد وارد اتاقم شود، با چاقو به سمتش رفتم. همان لحظه او پایش لیز خورد و در همان لحظات من هم چاقو را به سمتش بردم که به قلبش برخورد کرد. اما نمی‌دانم که چاقو را من زدم و یا این‌که او خودش روی چاقو افتاد.» با ادعاهای این دختر 20ساله پسر جوان مورد بازجویی قرار گرفت او به تیم تحقیق گفت: صبح با بهاره برای خرید بیرون رفته بودیم. وقتی برگشتیم ظهر شده بود که من برای انجام کاری بیرون رفتم. از ساعت 10شب بود که با بهاره تماس می‌گرفتم اما او پاسخگو نبود. به همین خاطر تصمیم گرفتم بار دیگر به خانه بیایم اما با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. تصمیم گرفتم در راه پله بمانم تا از نزدیک شاهد ماجرا باشم که توسط پلیس دستگیر شدم. من درجریان ماجرا نبودم زمانی که رسیدم، متوجه شدم محسن فوت شده است.» با اعترافات این دختر و پسر به دستور مدیر روستا بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران تحقیقات در این رابطه ادامه یافت.

32 کشته در آتش‌سوزی سکوی نفتی در جمهوری آذربایجان
به ‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در یکی از سکوهای نفتی جمهوری آذربایجان، 32 کارگر کشته و 42نفر دیگر از خطر مرگ نجات یافتند. «مرفاری چاخرامانلی»‌ رئیس کمیته حمایت از حقوق کارگران نفت در جمهوری آذربایجان با اعلام خبر وقوع حادثه در سکوی نفتی واقع در دریای خزر، از کشته‌شدن 32 کارگر و نجات 42نفر از کارگران خبر داد. ازسوی دیگر شرکت تولید گاز دولتی «سوکار» دراین‌باره اعلام کرد: این آتش‌سوزی به خط لوله انتقال نفت سکو خسارت‌هایی وارد کرد. همچنین وزش باد شدید، تلاش آتش‌نشانان برای مهار آتش‌سوزی را با مشکل مواجه کرده بود. «سوکار» خاطرنشان کرد: به‌دنبال وقوع طوفان و سپس آتش‌سوزی در سکوی نفتی، تعدادی از کارگران مفقود شده‌اند که عملیات جست‌وجوی این افراد ادامه دارد.


تعداد بازدید :  285