شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
آژير

بازداشت ۷۲۳ مجرم سایبری
مهر| 723 مجرم اینترنتی در ۸ماهه نخست ‌سال ‌جاری دستگیر شدند. میزان کشف پرونده‌های مجرمان فضای مجازی ۷۹‌درصد افزایش داشته است.
سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، طی مدت ۸ماه ابتدایی ‌سال ۹۴ به افزایش میزان دستگیری مجرمان فضای مجازی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: طی بررسی‌های انجام شده در این مدت، میزان کشف پرونده‌های مجرمان فضای مجازی نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل که ۷۵‌درصد بوده است با ۴رتبه صعود به ۷۹‌درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش ۴‌درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی افزود: ۶۰۹ متهم مرد و ۱۱۴ متهم زن در رابطه با پرونده‌هایی که از سوی شکات درخصوص مسائل اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی تشکیل شده در ۸ماه نخست‌ سال ‌جاری از سوی ماموران پلیس فتای تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت درخصوص جرایم ارتکابی این متهمان تصریح کرد: تحریف اطلاعات، انتشار صوت و فیلم‌های مستهجن، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی افراد، نشر اکاذیب، تهدید و اخاذی و مزاحمت‌های اینترنتی، هک سیستم‌های رایانه‌ای، فروش کالاهای غیرمجاز، سایت‌های خلاف عفت عمومی و همسریابی غیرمجاز، برداشت غیرقانونی از حساب مالی افراد، کلاهبرداری، فیشینگ و... ازجمله جرایمی است که در این مدت پلیس فتای پایتخت با آنها برخورد کرده است.
وی افزود: طی ۸ماه نخست ‌سال‌ جاری، ۹۱۶ پرونده درخصوص جرایم اقتصادی که در فضای مجازی رخ داده تشکیل شده که با تلاش مهندسان پلیس فتای تهران بزرگ ۸۶۹ پرونده کشف و ۲۲۸ متهم مرد و ۴۶ متهم زن که از این طریق اقدام به برداشت غیرمجار اینترنتی از حساب کاربران می‌کردند، دستگیر شدند.
ساجدی‌نیا به جرایمی که از طریق شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی روی می‌دهد، اشاره کرد و گفت: نرم‌افزارهایی همچون، تانگو، اینستاگرام، تلگرام و... که کاربران اطلاعات شخصی و تصاویر خود را  روی صفحه‌های آن قرار می‌دهد، فضایی را در اختیار هکرها و سارقان اینترنتی قرار می‌دهد تا با سوءاستفاده از این اطلاعات به حریم خصوصی افراد نفوذ و از این اطلاعات بهره‌برداری نادرست
کنند.

نجات 2 نوجوان در کوه بی‌بی شهربانو
نیروهای آتش‌نشانی پس از سه ساعت تلاش، 2 نوجوان مفقود شده در منطقه کوهستانی بی‌بی شهربانو شهر ری را نجات دادند.
ساعت 17:10 روز جمعه مفقود شدن 2 نفر در ارتفاعات بی‌بی شهربانو شهر ری به سامانه 125 اطلاع‌رسانی شد و ماموران چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. 2 نوجوان 13 و 17ساله عضو یک گروه پنج نفره  روز جمعه برای تفریح به کوه بی‌بی شهربانو
رفته بودند.
این 2 نفر با جدا شدن از گروه در کوه گم شده بودند که با توجه به سردی و تاریکی هوا آتش‌نشانان با اجرای عملیات در چهار سوی محل مفقودی 2 نوجوان پس از سه ساعت تلاش، توانستند آنان را در داخل شیار یکی از صخره‌های کوه پیدا کنند.
نوجوان 13ساله از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شده و دیگری دچار ضعف و بی‌حالی بود که برای ادامه مراحل درمانی در اختیار نیروهای اورژانس قرار گرفتند. این عملیات در ساعت 20:30 شامگاه جمعه پایان یافت و آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود بازگشتند.


تعداد بازدید :  303