شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست:
دست محیط‌ زیست برای مقابله با دام‌های هوایی فریدونکنار بسته است

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌
زیست با بیان این‌که طرح مقابله با متخلفان در فریدونکنار همچنان ادامه دارد، گفت: در مدت دو روز گذشته ۲۲ قطعه سلاح توقیف و ۲۲ متخلف دستگیر شدند. سرهنگ حمیدرضا خیلدار با بیان این‌که گشت نیروها در میانکاله و سرخرود همچنان ادامه دارد، افزود: یک برنامه ۵ ساله برای ساماندهی پرندگان مهاجر در میانکاله توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست طراحی شده که فاز اول آن مقابله و جمع‌آوری تورهای هوایی است. به گزارش مهر او ادامه داد: مقابله با تورهای هوایی نیازمند تصویب شورای تأمین شهرستان است که فرماندار شهرستان فریدونکنار ریاست آن را برعهده دارد؛ اما بنا به دلیلی هنوز تصویب نشده است بنابراین دست و پای سازمان
محیط‌ زیست برای مقابله و جمع‌آوری با تورهای هوایی بسته است. سرهنگ خیلدار افزود: اما به‌طورکلی همکاری نیروهای انتظامی و سایر مسئولان استانی برای مقابله با شکار غیرمجاز و گشتزنی در مناطق تا حدودی خوب است؛ اما کافی نیست. او تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط ‌زیست با متخلفان در سراسر کشور جدی برخورد می‌کند؛ اما مسأله میانکاله موضوعی کاملا متفاوت است زیرا زمانی که وارد عمل می‌شویم، زن‌ها و بچه‌ها وارد عرصه می‌شوند که اگر بخواهیم ادامه دهیم به زد و خورد می‌انجامد بنابراین جنس مقابله با تخلف در این منطقه متفاوت است. فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: بنابراین مسئولان استانی به‌ویژه فرماندار شهرستان فریدونکنار که ریاست شورای تأمین را برعهده دارد باید گام به گام پیش روند.
علی بیانی، رئیس محیط ‌زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان نیز در تشریح دستگیری ۲۰ شکارچی غیرمجاز در نوار ساحلی بندر ترکمن واقع در شمال غرب استان گلستان اظهار داشت: این شکارچیان که بیشتر از شهرستان‌های آق‌قلا،  گرگان و استان مازندران بودند در یک عملیات موفق به دام محیط‌بانان افتادند و از آنها تعداد ۲۰ قبضه سلاح ساچمه‌زنی، ۶ قطعه مرغابی شکارشده، تعداد زیادی فشنگ و ۱۸ فروند قایق کشف و ضبط شد که 4 مورد از قایق‌ها موتوری است.
بیانی اضافه کرد: در این ماموریت ۴۸ ساعته که با همکاری نیروهای یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش میانکاله انجام شد، فقط در محدوده استان گلستان تعداد ۶۰۰ نفر شکارچی کنترل شدند که همگی مجاز و دارای مدارک کامل برای شکار بودند.
به گفته او، همچنین ۸۰ فروند قایق نیز که متعلق به این شکارچیان بود، کنترل شد.


تعداد بازدید :  230