شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
میز خبر

کمک ویژه دستگاه قضائی به دوجنسه‌ها
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به تشکیل یک مجتمع ویژه قضائی می‌گوید که برای رفاه حال افراد دوجنسیتی، این اشخاص می‌توانند با مراجعه به این مجتمع قضائی، روند تغییر جنسیت خود را پیگیری کنند. عباس پوریانی در گفت‌وگو با «میزان» اظهار می‌کند: با ایجاد مجتمع قضائی امور حسبی، یک‌سری پرونده‌های خاص ازجمله پرونده‌های افراد دوجنسیتی که دادخواست تغییر جنسیت می‌دهند، به خاطر رفاهشان همگی در این مجتمع رسیدگی می‌شود. او می‌افزاید: درواقع رسیدگی به این نوع دادخواست‌ها در مجتمع‌های مختلف و پراکنده بود که ما یک مجتمع ایجاد کردیم تا پراکنده نباشد و همه یک‌جا بروند و در این مجتمع به صورت تخصصی به آن رسیدگی شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران: دولت به تاکسی‌ها یارانه بدهد
سازمان تاکسیرانی از تدوین لایحه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی خبر داده و گفته است با شرایطی که رانندگان تاکسی دارند و قطع سهمیه بنزین و بیمه آنها باید کرایه تاکسی‌ها در‌ سال آینده با توجه به این تغییرات تعیین شود.میثم مظفر در مورد لایحه افزایش قیمت نرخ کرایه‌های تاکسی برای‌ سال آینده گفت: انتظار داریم شورای شهر در تصویب نرخ جدید کرایه‌های تاکسی در ‌سال 95 به تغییرات اخیر توجه ویژه داشته باشد.او با بیان این‌که هر ساله در تعیین نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، تورم سالیانه مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: در سال جاری شاهد حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی در پی تک‌نرخی شدن قیمت حامل‌های انرژی بوده‌ایم که متاسفانه دولت هیچ‌گونه تسهیلات ویژه‌ جایگزینی برای رانندگان تاکسی تخصیص نداد. اگر دولت یارانه جایگزینی را برای رانندگان تاکسی در نظر بگیرد، ما نیز نرخ معقولی که متناسب با وضع شهر باشد را ارایه خواهیم کرد؛ در غیر این‌صورت افزایش نرخ معقول کرایه تاکسی‌ها در‌ سال جدید منوط به ارایه یارانه از سوی دولت است.

کاهش 30 سانتی سطح آب دریای خزر در 2 ‌سال گذشته
شهروند| مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، از کاهش شدید آب خزر در ‌سال آبی
۹۴- ۱۳۹۳ خبر داد اما پیش‌بینی کرد این روند منفی تا دو‌سال دیگر متوقف خواهد شد. مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر که وابسته به وزارت نیرو است، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: میانگین تراز آب دریای خزر در‌ سال آبی (۹۴-۱۳۹۳) برابر ۲۶/۸۹- متر است که نسبت به‌ سال آبی قبل ۲۲سانتیمتر و نسبت به دو‌سال قبل ۳۰سانتیمتر کاهش نشان می‌دهد. برخلاف‌ سال تقویمی، ‌سال آبی از مهر شروع می‌شود. از این‌رو، ‌سال آبی ۹۴- ۹۳ از مهرماه‌ سال ۹۳ تا پایان شهریور ۱۳۹۴ را دربر می‌گیرد. براساس اعلام مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، کاهش ۲۲سانتیمتری سطح آب در‌سال گذشته به منزله حدود ۸۵کیلومترمکعب موازنه منفی در بیلان آبی دریای خزر است.


تعداد بازدید :  348