شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

ثبت 96‌هزار‌ میلیارد ریال افزایش سرمایه| بالغ بر 96‌هزار و 805‌میلیارد و 805‌میلیون ریال افزایش سرمایه در 8ماه گذشته در بورس اوراق بهادار به سرانجام رسیده است. از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه  96‌هزار و 805‌میلیارد و 805‌میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان 76‌هزار و 900‌میلیارد و 958‌میلیون ریال از طریق مطالبات و آورده نقدی و 19‌هزار و 904‌میلیارد و 847‌میلیون ریال از طریق سود انباشته‌ و اندوخته‌ها و صرف سهام بوده است.
سرمایه‌گذاری خارجی پتروشیمی کمتر از یک‌میلیارد دلار| محمدحسن پیوندی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با بیان این‌که مجموع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قبل و بعد از انقلاب در صنعت پتروشیمی به یک‌میلیارد دلار نمی‌رسد، گفت: با شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران با فرض قیمت خوراک گاز 13 سنتی مذاکره می‌کنیم. وی ادامه داد: به دلیل این‌که قیمت خوراک تحت کنترل شرکت ملی پتروشیمی نیست و ما نمی‌توانیم در صنعت پتروشیمی رأسا سرمایه‌گذاری کنیم، تعیین قیمت خوراک بر عهده وزارت نفت و مجلس خواهد بود.
ارزآوری زعفران با صادرات از بورس کالا| ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی، نماینده مجلس گفت: ارزآوری زعفران طی‌ سال گذشته 500‌میلیون دلار بوده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق، بسته‌بندی و برندسازی، این محصول را از بورس کالا صادر کنیم، می‌توانیم تا 10 برابر میزان ارزآوری زعفران را بالا ببریم. در بورس علاوه بر شفاف‌سازی قیمت زعفران، نسبت به عرضه، تجارت و بسته‌بندی محصول تصمیم‌گیری جهانی می‌شود، به‌طوری که می‌توان در بازار تولید و مصرف جهانی قرار گرفت.


تعداد بازدید :  321