شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
اخبار

کاشت بیش از 16‌هزار بوته کلم زینتی در میادین گرگان
محمدعلی شربتدار- گلستان| سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان در راستای زیباسازی محیط شهری 16‌هزار و 800 بوته کلم تزیینی را در بخش‌های مختلف شهر کاشت.
به‌گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط‌عمومی شهرداری گرگان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز این شهرداری گفت: در راستای زیباسازی و افزایش تنوع رنگ‌ها در فصل پاییز، طرح کاشت 16‌هزار و 800بوته کلم تزیینی در دستورکار ما قرار گرفته است.
یحیی ستوده‌نیا ادامه داد: به‌منظور اجرای این طرح 9‌هزار بوته گل‌کلم تزیینی خریداری شده و 7‌هزار و 800 بوته به‌صورت گلدانی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تولید شده‌است.
وی درباره مشخصات این گیاه گفت: کلم تزیینی به‌خاطر برگ‌های رنگی و زیبایی که دارد به‌عنوان یکی از گیاهان باغچه‌ای پاییزه در فضای سبز کاربرد دارد. برگ‌های این گل در رنگ‌های سفید، قرمز، بنفش، سبز یا ترکیبی از این رنگ‌ها دیده می‌شود؛ حاشیه برگ‌ها نیز ممکن است صاف یا فردار باشد.
به‌گفته ستوده‌نیا، عملیات کاشت کلم‌های زینتی با طراحی کارشناسان فضای سبز در میدان‌های شهرداری، ولیعصر(عج)، سرخواجه، شهید هزارجریبی، مثلثی بلوار قدس و میدان تازه احداث شده زیرگذر گلشهر انجام شده است.

امضای تفاهمنامه قرآنی میان شرکت توزیع برق و اداه‌کل تبلیغات‌اسلامی هرمزگان
 شرکت توزیع نیروی برق و اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
این تفاهمنامه میان مهندس ارجمند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و حجت‌الاسلام‌والمسلمین زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و با حضور آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان
و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد، رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت‌الاسلام ارجمند، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان و مدیران عامل و مسئولان فرهنگی صنعت آب و برق استان امضا شد. این تفاهمنامه با موضوع همکاری مشترک جهت اجرای فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی- ترویجی قرآن برای تمام کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان و خانواده‌های آنها منعقد شد.
امام‌جمعه بندرعباس در آیین امضای این تفاهمنامه بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز و قرآن اشاره کرد و گفت: نماز یک جریان قوی است که بسیاری از آسیب‌ها، گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را مرتفع می‌کند. آیت‌الله نعیم‌آبادی با قدردانی از اهتمام وزارت نیرو به‌ویژه مهندس چیت‌چیان، وزیر نیرو درجهت ترویج فرهنگ نماز و قرآن گفت: نماز در مسائل معنوی نقش حیاتی دارد به‌گونه‌ای که حتی در مسائل مادی نیز همانند یک موتور محرکه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اهمیت نماز جماعت در جامعه افزود: بایستی به سمت ترویج فرهنگ نماز به‌ویژه نمازجماعت حرکت کرد زیرا نماز ضامن امنیت و عامل برکات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان نیز در این نشست با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در جامعه به‌ویژه نزد جوانان گفت: هرچه فرهنگ قرآن و مفاهیم آن در جامعه نهادینه شود، رشد معنوی آن هم بیشتر خواهد شد. مهندس عبدالصاحب ارجمند ادامه داد: خوشحالیم که این تفاهمنامه در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ مقدس قرآن به‌امضا رسید. وی اضافه کرد: مفاد این تفاهمنامه به‌گونه‌ای تنظیم شده که امکان استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل دستگاه‌های مختلف قرآنی در جهت تحقق فرهنگ غنی و متعالی قرآن کریم را فراهم می‌آورد که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، تعالیم قرآن در میان کارکنان نهادینه شود.

 ایجاد 141 هکتار پارک جنگلی در نصیر شهر

کلنگ‌زنی پارک جنگلی نصیرشهر
شهردار نصیر شهر از کلنگ‌زنی پارک جنگلی در ماه‌های آتی خبر داد.
مهدی محمودپور در گفت‌وگو  با خبرنگار غرب استان تهران گفت:   این پارک جنگلی در زمینی به مساحت 141هکتار کلنگ‌زنی خواهد شد.
شهردار نصیرشهر افزود: طی صحبت‌های انجام شده در محل فرمانداری رباط‌کریم مصوب شد پارک جنگلی که حدود 70هکتار در نصیر شهر وجود دارد 141هکتار نیز به آن اضافه شود. وی گفت: اکنون ما درحال تهیه طرح هستیم که  بعد از تهیه طرح و تصویب آن در مراجع قانونی واگذاری از طریق منابع طبیعی انجام می‌شود.
محمودپور تصریح کرد: این تفرجگاه عمومی علاوه‌بر جذب گردشگر پس از انجام اقدامات اولیه و بررسی ظرفیت‌های آن با ایجاد امکانات رفاهی- خدمات گردشگری باعث ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.  شهردار نصیرشهر افزود: پارک جنگلی دارای ویژگی‌های خاص است و با درنظر گرفتن تمام شرایط و جوانب و نیز حفظ اکوسیستم طبیعی احداث می‌شود.


تعداد بازدید :  348