شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
بازدید سرمایه‌گذاران آلمانی از محل احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان بهبهان‏

لوتس آندریاس رنکر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار آلمانی  Green Energy 3000 گفت: این شرکت در کشورهای فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، چک و بلغارستان فعالیت دارد و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی انجام داده است.
وی ادامه داد: در صورت تأمین زمین در شهرستان بهبهان، این شرکت آمادگی  ساخت نیروگاه خورشیدی به  میزان 250مگاوات با سرمایه‌گذاری حدود 1300‌میلیارد تومان را دارد.
لوتس آندریاس رنکر، مدیرعامل شرکت Green Energy 3000  با ابراز خرسندی از آغاز دور جدید همکاری‌های متقابل بین دو کشور ایران و آلمان اظهار داشت: برای ما مهم افزایش و ارتقای همکاری‌های اقتصادی بین ایران و آلمان است که باتوجه به تجارب و توانمندی‌های به‌دست آمده از پروژه‌های پیشین در دیگر کشورها، حداکثر تلاشمان را درجلب رضایت از انجام کار نیز خواهیم کرد.
در این دیدار فرماندار بهبهان نیز به ظرفیت‌های موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: بهبهان به‌دلیل نداشتن اقلیم مناسب، بهترین منطقه جهت سرمایه‌گذاری است و مجموعه فرمانداری و منابع‌طبیعی این شهرستان آمادگی کامل جهت همکاری با شرکت سرمایه‌گذار آلمانی Green Energy 3000 برای ساختن نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک)
در بهبهان را دارد.
مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این جلسه گفت: پس از تغییر فضای بین‌المللی و نیز تغییرات ایجادشده در تعرفه‌های خرید تضمینی برق سرمایه‌گذاران خارجی به اجرای پروژه‌های تولید برق از منابع تجدیدپذیر علاقه‌مند شده‌اند که با توجه به میزان زیاد انرژی تابشی خورشیدی در خوزستان ظرفیت‌های بسیار جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در تمام نقاط استان وجود دارد.
محسن ارفاق افزود: مطالعات انجام شده در 7نقطه از استان خوزستان نشان داده است میزان سرعت باد جهت ساخت نیروگاه‌های بادی مناسب است، هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت فاز اول نیروگاه بادی در آبادان به ظرفیت 47/25 مگاوات درحال‌انجام است و همچنین لازم است گفته شود در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش در ماه پیش، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های چین، هند، کره و ژاپن به‌منظور احداث نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و سیکل ترکیبی مذاکره کرد که تفاهمنامه‌هایی نیز بسته شد و امیدواریم این سرمایه‌گذاران در آینده نزدیک کار خود را در خوزستان آغاز کنند.
وی ادامه داد: درصورتی که فعالیت چند شرکت آلمانی در ایران به مرحله اجرا برسد مطمئنا کشورهای دیگر اروپایی نیز جهت سرمایه‌گذاری در کشورمان و به‌خصوص خوزستان اعلام آمادگی خواهند کرد.  
گفتنی است، گروه کاری 4 نفره سرمایه‌گذار آلمانی شامل لوتس آندریاس رنکر مدیرعامل، صادق حمایل، لوسیا پوسینکو و سولماز تیموریان مدیر هماهنگی بخش ایرانی شرکتGreen Energy 3000  هستند.
خاطرنشان می‌شود، در این بازدید که با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شده بود، محسن ارفاق، مدیردفتر مدیریت انرژی و عبدالصاحب کفایت، سرپرست اداره بهره‌برداری ایستگاه‌های بهبهان  و موسویان، رئیس اداره منابع‌طبیعی بهبهان گروه سرمایه‌گذار آلمانی را همراهی می‌کردند.        

 


تعداد بازدید :  372