شماره ۷۲۹ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
استاندار خراسان‌رضوی:
دهه آخر صفر فرصتی برای تجلی بیرونی اسلام‌عقلانی است

استاندار خراسان‌رضوی گفت: دهه آخر صفر و حضور سیل عظیم زائران پیاده و عاشقان ثامن‌الحجج(ع) فرصت مغتنمی برای تجلی بیرونی اسلام عقلانی در منظر جهانیان است.
علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و بخش خصوصی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی عظیم اربعین‌حسینی، گفت: سیاست اصلی استان در مناسبت‌های پیش‌رو هدایت‌بخشی برنامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش‌دولتی و بهره‌گیری از خدمات بخش‌خصوصی در زمینه اجرایی برای پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی است.
وی با بیان این‌که اصلی‌ترین محور تدوین برنامه‌های این دهه توجه به ابعاد فرهنگی زیارت است، افزود: جهان امروز تشنه دریافت معارف‌رضوی است که این مهم وظیفه دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای بینش زائران با هدف نهادینه‌کردن دیدگاه‌های تقریبی و افزایش معارف رضوی را دوچندان می‌کند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم پیگیری طرح مبدأ تا مبدأ در این ایام تأکید و خاطرنشان کرد: بدین‌ترتیب فرهنگ میزبانی از زائران ثامن‌الحجج(ع) در مجاوران و شهرستان‌های اطراف مشهدمقدس بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.
رشیدیان از پرپایی 200 ایستگاه صلواتی اسکان موقت در بین راه خبر داد و گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم درخصوص بهداشت و سلامت زائران در نظر گرفته شود.
رشیدیان  از خدمات آستان قدس در رابطه با پذیرایی از زائران اهل سنت در ‌سال گذشته قدردانی و خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک در حرم مقدس امام رضا(ع) زمینه تقریب بیش‌ازپیش فرق اسلامی و تحقق وحدت فراهم می‌شود.
توزیع بسته‌های فرهنگی در مسیر تردد زائران، اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان زائران در مشهد توسط ادارات کل آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان و شهرداری، تأمین وسایل نقلیه کافی برای برگشت زائران پیاده، تأمین امنیت کامل توسط نیروهای انتظامی، بهره‌گیری از ظرفیت صداوسیما برای پوشش رسانه‌ای این اتفاق بزرگ، فعالیت ویژه رادیو زائر در این دهه، نظارت مستمر بر فعالیت اصناف، حضور گروه‌های نظارت برای رصد اقدامات و ارایه آمار دقیق از اقدامات از دیگر تاکیدات استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه بود.
گفتنی است، در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته توسط کمیته‌های یازده‌گانه ذیل ستاد خدمات‌سفر استان ارایه‌شد.

 


تعداد بازدید :  104