شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
تخلف بزرگترین باشگاه‌های جهان در جذب 1900 نوجوان
فاجعه در فوتبال قاره سبز
احتمال محرومیت منچستر، رئال، چلسی، بایرن و... وجود دارد

شهروند|  حالا که حسرت بارسلونا برای دیدن خریدهای جدیدش در بازی‌های رسمی رو به پایان است، امکان دارد گروه‌های بزرگ دیگری به درد کاتالونیایی‌ها   دچار شوند!
بزرگان در آستانه محرومیت
رئال مادرید، والنسیا، اتلتیکومادرید، آتلتیک بیلبائو، چلسی، آرسنال، منچستریونایتد، چند باشگاه آلمانی و فرانسوی در تحقیق جدید یوفا به دلیل استثمار نوجوانان زیر سوال رفته‌اند. 1900 نوجوان در سنین بسیار پایین بدون اجازه والدین به اروپا و آکادمی‌های این تیم‌ها مراجعت کرده‌اند؛ اتفاقی که محرومیت آنها از تحصیل را درپی داشت! درواقع باشگاه‌های بزرگ نامبرده، نوجوانان را از تحصیل و حقوق ابتدایی محروم کرده‌اند. اگر تحقیقات به نتیجه برسد، علاوه بر محرومیت ورزشی مانند آنچه برای بارسلونا رخ داد، محرومیت‌های بین‌المللی مربوط به ثبت شرکت‌ها هم شامل حال این باشگاه‌ها که حکم موسسه حقوقی شخصی را دارند، می‌شود. گویا ماجرا فراتر از داستان‌ شکل گرفته برای بارسلوناست چون ظاهرا اتهامات وارد شده تنها بار ورزشی ندارد.
فاجعه در راه است؟
اگر طبق آنچه یوفا گفته، امثال منچستریونایتد در حق بازیکنان نوجوان اجحاف کرده باشد، امکان محرومیت کوتاه‌مدت از حضور در لیگ‌های داخلی هم وجود دارد. چنین اتفاقی باشگاه‌های بزرگ را دچار شکاف مالی ناشی از محرومیت موقت از حضور در لیگ‌ها می‌کند. معلوم نیست اگر این اتفاق رخ دهد، محرومیت باشگاه‌های متخلف، شامل چه بازه زمانی می‌شود و پس از پایان محرومیت، آنها از چه پایه و سطح، رقابت‌هایشان را ادامه خواهند داد؛ چون در فوتبال کاملا براساس قانون اروپا، تبصره برای ارفاق به بزرگان وجود دارد. حالا فوتبال اروپایی را تصور کنید بدون رئال‌مادرید، منچستریونایتد، چلسی، آرسنال و احتمالا بایرن (نام این تیم هنوز تأیید نشده است) و چند بزرگ دیگر... احتمالا با وحشتناک‌ترین عصر تاریخ فوتبال مواجه می‌شویم. گفته می‌شود رئال‌مادرید و منچستریونایتد در چند مورد، برخی بندهای قانونی درباره جذب بازیکنان رده بزرگسالان را زیر پا گذاشته‌اند.
راه نجات
شاید راه فرار از وقوع این اتفاق، پاکسازی هر چه سریع‌تر آکادمی‌ها از نوجوانان و جوانان دارای قراردادهای آلوده باشد. در این صورت احتمالا یوفا هم خیلی پا روی دم تیم‌های متخلف نمی‌گذارد. با این حال، بعید به نظر می‌رسد تعدیل احتمالی صورت گرفته مورد قبول یوفا باشد؛ چون به هرحال تخلف، مورد تأیید ابتدایی
 قرار گرفته است.                                                           منبع:  گاردین


تعداد بازدید :  118