شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
عدد خبر

3 برابر افزایش قیمت میوه از میدان تا مغازه

سیدمحسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان کشور گفت:  نظارت کامل بر قیمت فروش میوه در خارج از میادین میوه و تره‌‌بار وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود قیمت میوه‌ تا سه برابر قیمت میدان میوه و تره‌‌‌بار در فروشگاه‌های سطح شهر فروخته شود. این درحالی است که قیمت‌ در میوه‌فروشی‌ها حداکثر باید 35‌درصد بیشتر از نرخ‌ میدان میوه و تره‌‌بار باشد.

20 برند بدون مجوز سیگار اعلام شد

علی‌اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد:  ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۲۰ برند بدون مجوز سیگار را معرفی کرد. مقرر شده جرایم سنگینی برای متخلفان و عرضه‌‌کنندگان این برندها درنظر گرفته شود. مالبرو، رویال ۵، ویلیامز، میلانو، میکادو، گراند، ویکتوری، ام ام، کینگ دام، پرستیژ، سر، والدن، میامی، پلیژر، کمل، سیکس، الگانس، بن، اروس، منچستر 20 برند بدون مجوز در بازار ایران است.

94 درصد کارگران کشور قراردادی هستند

رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام این‌که برای تخصیص کارت اعتباری کارگران با وزیر کار رایزنی‌هایی درحال انجام است، گفت: درهیچ کشوری بیش از ۲۰‌درصد کارگران قراردادی نیستند، این درحالی است که 94‌درصد از کارگران کشور به صورت قراردادی کار می‌کنند. در همه جای دنیا به جز ایران کارگاه‌های دایمی و ماهیت کار مستمر قراردادهای بلندمدت با کارگران منعقد می‌کنند.

42 میلیارد دلار موجودی صندوق توسعه ملی

محمدعلی عبدالله‌‌زاده عضو هیأت امنای صندوق توسعه ملی منابع فعلی این صندوق را حدود ۴۲‌میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:  اختصاص تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما از تکالیف این صندوق است و هواپیما به‌عنوان ضمانت تسهیلات پذیرفته می‌شود. طبق ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه، اساسنامه صندوق توسعه ملی تعریف و شروطی نیز برای پرداخت تسهیلات توسط این صندوق تعیین شده است.


تعداد بازدید :  282