شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

امیر اسماعیلی: ما هم می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی را منهدم کنیم اما به نشاندن آن اکتفا کردیم
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رهگیری و بر زمین نشاندن هواپیمای حامل ۱۰۸ نظامی آمریکایی در سال ۹۳ گفت: حق داشتیم آن هواپیما را منهدم کنیم زیرا غیر قانونی وارد ایران شده بود. به گزارش مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی گفت:  به محض تجاوز هر هواپیمایی چه جنگنده چه مسافربری، نخستین اقدام، انهدام نیست و برای ایجاد ثبات در منطقه و امنیت و آرامش نباید از آخرین اقدام به‌عنوان نخستین اقدام استفاده کرد. وی افزود: باید از اقدامات شتابزده جلوگیری کرد و در مسیر اقدامات اصولی، علمی و عملی گام برداشت. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: نقض حریم هوایی کشور ترکیه هنوز ثابت نشده و ناتو و روسیه درحال بررسی این موضوع هستند. وی گفت: هر چند ناتو معتقد است نقض هوایی صورت گرفته، اما روسیه براساس عکس‌های ماهواره‌ای عنوان می‌کند که این نقض هوایی رخ نداده است. اسماعیلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز هواپیمایی که ۱۰۸ نظامی آمریکایی را حمل می‌کرد، در بندرعباس به زمین نشاند؛ هرچند حق داشتیم آن هواپیما را منهدم کنیم زیرا به صورت غیرقانونی وارد فضای ایران شده بود.

گزارش حادثه قرچک ورامین نهایی شد
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، اطلاعات بسیاری درخصوص حادثه قرچک به‌دست آمد و گزارش آن برای اقدامات بعدی و صدور دستور مقتضی به وزیر کشور تقدیم شد. به گزارش ایسنا، علیرضا مهدوی شاهرودی با اشاره به حادثه هفته گذشته در شهرستان قرچک گفت: ‌پس از انتشار خبر حادثه، دستور بررسی علل آن از سوی وزیر کشور صادر و استاندار تهران مامور بررسی ابعاد مختلف این حادثه شد. با دستور ‌استاندار تهران و درپی تشکیل کمیته‌ای مرکب از مدیران ارشد استانداری این مسأله ریشه‌یابی شد. مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران تصریح کرد‌:  در طول روزهای گذشته کمیته حقیقت‌یاب جلسات متعددی داشت و با اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مدیران امنیتی و انتظامی شهرستان، شاهدان عینی، درخواست‌کنندگان برگزاری تجمع و طرف‌های مختلف به رایزنی پرداخت.  مهدوی ادامه داد: در پی جلسات و بررسی‌ها اطلاعات بسیاری واصل و در گزارش ارایه شد که برای اقدامات بعدی و صدور دستور مقتضی به وزیر کشور ارایه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری: نمی‌توان به اسم نفوذ درهای کشور را بست
یک عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که نمی‌توان به نام نفوذ در‌ها و روزنه‌های کشور را بست، گفت: تندروی همین است که بی‌جهت برای انتخابات و برخی انگیزه‌ها، مسائلی ازجمله نفوذ را بزرگ‌نمایی کنیم. به گزارش ایلنا، آیت‌الله ‌هاشم‌زاده هریسی با بیان این مطلب افزود: چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح‌طلبان، اعتدال شرط اصلی فعالیت سیاسی است. اعتدال از اصول نظام است و هرکس آن را رعایت نکند، اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست. نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:  مجلس خبرگان با ولایت فقیه سر و کار دارد، پس نیاز به اعتبار بالایی دارد که همه به آن اعتماد کنند. این در صورتی ممکن است که همه افکار و اندیشه‌های درون نظام در آن حضور داشته باشند، در این صورت مشارکت همه مردم هم بیشتر خواهد شد، اگر مردم دلسرد باشند خبرگان بی‌اعتبار می‌شود.

تقدیر از اقدامات ضد تروریستی وزارت اطلاعات
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، بررسی عناوین سیاست‌های کلی و اولویت‌های آتی، برای پیشنهاد به رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت. به گزارش ایسنا، قبل از آغاز جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام و ورود به دستور، گزارشی مصور از اشراف اطلاعاتی، اقدامات و عملیات امنیتی، نظامی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انتظامی و مسلح، علیه گروهک‌های تکفیری و تروریستی ارایه شد که مورد تحسین، تقدیر و تشکر اعضای مجمع قرار گرفت.

عضو حزب کارگزاران سازندگی: در جبهه اصلاحات همتراز عارف کم نداریم
عضو ارشد شورای مرکزی حزب کارگزاران که چندی است به‌صورت تلویحی مخالفت جدی خود را با محوریت محمد رضا عارف در انتخابات مجلس اعلام می‌کند، بار دیگر تاکید کرده است که کنار کشیدن عارف در ‌سال 92 امتیاز و اولویتی برای وی در انتخابات مجلس ایجاد نمی‌کند. او گفته است در جبهه اصلاحات همتراز یا چه بسا بهتر از عارف کم نیست. به گزارش تسنیم، محمد عطریانفر که با هفته‌نامه مثلث گفت‌وگو کرده است، بار دیگر بر ادعای محوریت کارگزاران در بین اصلاح‌طلبان تاکید کرده و می‌گوید:  حتما اصلاح‌طلبان و در دل اصلاح‌طلبان محوری‌ترین گروه شاید بتوانم اشاره کنم کارگزاران، حتما به یک قدرت پاک و مهذب می‌اندیشند.


تعداد بازدید :  340