شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
در خوزستان و اصفهان رخ داد
5 کشته در 2 آوار مرگ

شهروند| انفجار گاز در خوزستان و اصفهان 5 کشته و مصدوم بر جا گذاشت. در این حادثه‌های مرگبار یک چایخانه و 2 خانه مسکونی در آتش سوخت.
حادثه اول
انفجار گاز در بلوار بعثت اصفهان سبب تخریب 2 خانه و کشته و مصدوم‌شدن 3 شهروند شد. به‌دنبال این حادثه شایعات مختلفی درباره وجود مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی در زیر آوار منتشر شد که مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان این شایعات را تکذیب کرد. این حادثه در مجموع یک کشته و 2 مصدوم داشت که یکی از مصدومان مردی 38ساله بود که از بیمارستان مرخص شد.
دیگر مصدوم این حادثه با توجه به این‌که به جراحی عروق نیاز دارد، همچنان در بخش ICU بیمارستان الزهرا بستری است و تنها کشته شده این حادثه یک مرد 25ساله بود که بر اثر شدت سوختگی قبل از اعزام به بیمارستان جان باخت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تایید این خبر گفت: عملیات آواربرداری از حادثه انفجار و تخریب 2 خانه در خیابان بعثت اصفهان که بعداز ظهر روز جمعه رخ داد تنها با امدادرسانی به 2 مصدوم و کشف یک جسد سوخته از زیر آوار پایان یافت.  بهزاد بزرگزاد درخصوص نتیجه نهایی عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی در حادثه روز جمعه مبنی بر انفجار و تخریب این 2 خانه گفت: در پی وقوع یک حادثه انفجار گاز شهری در خیابان بعثت اصفهان و تخریب چند خانه، نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی در کمتر از 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند و اقدام به آواربرداری در محل کردند.
 در این حادثه 2 خانه 2طبقه به میزان 80 تا 90‌درصد تخریب و 2 نفر مجروح شدند و یک جسد سوخته نیز توسط دستگاه زنده‌یاب از زیر آوار بیرون آورده شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به این‌که موج انفجار تا شعاع 80 متری احساس شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اهالی محل احتمال می‌دادند یک مادر و کودک نیز در زیر آوار گرفتار شده باشند، عملیات آواربرداری و کشف مفقودان احتمالی تا ساعاتی از شب ادامه یافت اما هیچ جسد دیگری در زیر آوار پیدا نشد و مشخص شد که این افراد هنگام وقوع حادثه در خانه حضور نداشته‌اند. مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان این‌که شایعه زیرآوار ماندن یک مادر و فرزند در این حادثه صحت ندارد، اظهار داشت:  نیروهای سازمان آتش‌نشانی اصفهان تا صبح روز شنبه به آواربرداری مشغول بودند اما هیچ کشته یا مصدوم دیگری در این حادثه پیدا نشد.
علت حادثه نشت گاز بوده است
یکی از شاهدان این حادثه می‌گوید: علمک گاز یکی از خانه‌ها دچار نشتی شده بود، به همین خاطر مامور حوادث گاز برای تعمیر به محل مراجعه کرده بود اما قبل از هر اقدامی انفجار رخ داد و چند خانه را تخریب کرد. مامور گاز در این حادثه دچار سوختگی دست و صورت و شکستگی پا و مصدوم دیگر از نواحی متعدد دچار آسیب شد. این شاهد عینی گفت: مامور گاز مهدی داوری 32ساله به دلیل وخامت حال به بیمارستان امین و مصدوم دیگر احمد حاتمی 38ساله به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل شدند.
انفجار در چایخانه شوش
در پی حادثه انفجار در یک چایخانه سنتی درحومه شهر شوش در کنار پل شهید ناجیان ساحل رودخانه کرخه 4 نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه ساعت 19 و 20 دقیقه جمعه‌شب 6 آذرماه بر اثر انفجار یک کپسول گاز در محل این چایخانه رخ داد. گفتنی است شدت انفجار و سوختگی به‌حدی است که شناسایی اجساد به سختی ممکن است و تاکنون هویت جان‌باختگان این حادثه شناسایی نشده است. تنها مصدوم این حادثه جهت درمان به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شده است. علت وقوع و اعلام هویت جان‌باختگان حادثه انفجار چایخانه سنتی شوش توسط مسئولان بررسی و اعلام می‌شود.


تعداد بازدید :  171