شماره ۷۲۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

پیمان شادمانفر برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری از نوزدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی شد.

افشین‌ هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما قرار است در تازه‌ترین فیلم خود، «گذر موقت»، دختر محمدرضا درویشی، آوا درویش، را به‌عنوان چهره جدید دنیای بازیگری معرفی ‌کند.

مرکز آرشیو بین‌المللی فیلم فوکوئوکا ژاپن حقوق آرشیوی فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی را خریداری کرد.

«ماگلا بادویین»، نویسنده اهل بولیوی جایزه 100‌ هزار دلاری داستان کوتاه «گابریل گارسیا مارکز» را از آن خود کرد.

جایزه کتاب اول «گاردین» 2015 به مجموعه شعر «فیزیکی» اثری از اندرو مک‌میلان تعلق گرفت.  از ‌سال 1999 تاکنون این نخستین‌بار است که این جایزه به یک شاعر اعطا می‌شود.  پیش‌تر جایزه گاردین تنها به آثار حوزه ادبیات داستانی تعلق می‌گرفت.

«انسان پاره‌ای از طبیعت است»، یکی از بزرگترین فستیوال‌های هنر معاصر جهان در ژاپن  و از بزرگترین جشنواره‌های هنر معاصر در جهان است.  این رویداد هنری از ‌سال 2000 میلادی کلید خورده و امسال نیز در فضای 740 کیلومتر مربعی منطقه روستایی ناحیه «اچیگو سوماری» درحال برگزاری است.

مدیر انتشارات بروج از تهیه و تدارک شرایط برای فروش نسخه‌های عربی کتاب «من زنده‌ام» در عراق و میان زائران ایام اربعین خبر داد.  این کتاب شامل خاطرات دوران اسارت معصومه‌آباد در عراق است.

ترجمه روسی مجموعه داستانی «قصه کربلا» نوشته مهدی قزلی در روسیه منتشر شد.

مصطفی محمودی، منتقد تئاتر و مدرس دانشگاه با حکم سعید اسدی، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان مدیر بخش روابط عمومی جشنواره سی‌وچهارم منصوب شد.

زوج فرهاد آییش و مائده طهماسبی از روز جمعه (۶ آذرماه) تمرین جدیدترین نمایش خود را با عنوان «چمدان، چمدان» که تلفیقی از تئاتر، مجسمه، ویديوآرت و انیمیشن است، آغاز کردند.

میشلین راکبرون، همسر شان کانری به‌دلیل فرار مالیاتی با جریمه‌ای 16 ‌میلیون پوندی و احتمال حکم  2 ‌سال زندان روبه‌رو شده است.

 

مدیر مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری از پایان مراحل صداگذاری و موسیقی سریال انیمیشن «دهکده شادی» به کارگردانی سعید ضامنی و رسول شیری خبر داد.

فیلم کوتاه «در خود» به کارگردانی علیرضا محمودزاده در جشنواره «کید فیلم» لهستان نمایش داده می‌شود.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در چهارمین نمایشگاه از آثار طراحان صاحب‌نام دنیا پذیرای نمایشگاهی از پوسترهای لخ مایفسکی، طراح گرافیک لهستانی و رئیس دوسالانه پوستر ورشو شده است.

خاطرات مرحوم جواد شریفی‌راد در کتابی با عنوان «حرفه‌ای» از سوی نشر رسانه مهر منتشر شد.

مدیر انتشارات بروج از تهیه و تدارک شرایط برای فروش نسخه‌های عربی کتاب «من زنده‌ام» در عراق و میان زائران ایام اربعین خبر داد.

سومین ترجمه از رمان «برو دیدبانی بگمار» نوشته‌ هارپر لی به‌زودی توسط نشر قطره منتشر و به بازار نشر عرضه می‌شود.

«اندرو مک‌میلان»، شاعر موفق شد جایزه 10‌ هزار پوندی کتاب اول «گاردین» را به خانه ببرد.

«ماگلا بادویین»، نویسنده اهل بولیوی جایزه 100‌ هزار دلاری داستان کوتاه «گابریل گارسیا مارکز» را از آن خود کرد.

۱۷ تابلوی جدید از آثار کامبیز درمبخش ۲۷ آذر ماه در گالری شماره ۲ سیحون روی دیوار می‌رود.

امیر شهاب رضویان به کمپین «من کتاب می‌خوانم» پیوست و اعلام کرد که برای ترویج کتابخوانی در کشور تلاش خواهد کرد.


تعداد بازدید :  259